تقابل ارگ و پارلمان/ محب با روئسای مجلسین شورای ملی دیدار کرد

© Office of the National Security Council/twitterتقابل ارگ و پارلمان؛ دیدار محب با روئسای مجلسین شورای ملی
تقابل ارگ و پارلمان؛ دیدار محب با روئسای مجلسین شورای ملی   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی، چهار روز پس از تعلیق روند رأی‌دهی به نامزدوزیران کابینه توسط مجلس نمایندگان با میررحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان و فضل‌هادی مسلم‌یار رئیس مجلس سنا دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ، دفتر شورای امنیت ملی در اعلامیه‌‌ای از دیدار حمدالله محب؛ مشاور شورای امنیت با میررحمان رحمانی و فضل‌هادی مسلمیار، روسای شورای ملی خبر داده‌است.

 طبق اعلامیه در این دیدار روی وضعیت جاری کشور و افزایش هماهنگی‌ها میان حکومت و قوه مقننه بحث و تبادل‌ نظر صورت گرفته‌است.

به نقل از اعلامیه شورای امنیت ملی، روسای شورای ملی گفته‌اند که پارلمان به عنوان یک قوه در کنار حکومت قرار داشته و از آن حمایت می‌نماید.

امرالله صالح اعضای پارلمان را به فساد گسترده متهم ساخت - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح اعضای پارلمان را به فساد گسترده متهم ساخت

این در حالی است که اظهارات اخیر امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری علیه برخی از نمایندگان مجلس، منجر به تنش میان مجلس و حکومت شده‌است.

صالح در نشست جنوا، اعضای مجلس نمایندگان را به فساد متهم کرد و خواهان لغو مصئونیت قضایی آنان شد.

این اتهام، خشم نمایندگان مجلس را برانگیخت و آنان روند رای‌دهی به اعضای کابینه را متوقف کردند و خواستار استعفای صالح شدند.

میررحمان رحمانی، رئیس این مجلس روز سه‌شنبه‌ی هفتۀ گذشته (4 قوس) گفت که این روند تا ارایۀ اسناد از سوی آقای صالح در مورد این اظهاراتش، تعلیق می‌شود.

آقای رحمانی همچنان گفت که به‌منظور حفظ حیثیت مجلس نمایندگان علیه معاون نخست ریاست‌جمهوری در مورد این گفته‌های او به مراجع عدلی و قضایی نیز شکایت درج می‌کند.اعضای مجلس نمایندگان همچنان از محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور خواستند که آقای صالح را مجبور به استعفا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала