اشرف غنی یورش های غزنی و زابل را نکوهش کرد

© facebook Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistan.اشرف غنی یورش های غزنی و زابل را نکوهش کرد
اشرف غنی یورش های غزنی و زابل را نکوهش کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان امروز گفت، که نیروهای امنیتی و دفاعی ما باید با سرعت عمل، جلو تهدیدات دشمن را بگیرند.
حملۀ انتحاری بر کندک نظم عامه غزنی؛ 55 تن کشته و زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان
حملۀ انتحاری بر کندک نظم عامه غزنی؛ 55 تن کشته و زخمی شدند

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: نشست سرقوماندانی اعلی نیروی مسلح تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز در ارگ برگزار شد. در این جلسه، وضعیت عمومی امنیتی کشور مورد بحث قرار گرفت و در پیوند به اتخاذ تدابیر نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای تعبیه قوت ها و دفع و طرد حملات دشمن، صحبت شد و گزارش بررسی های رویدادهای تروریستی به شمول حمله تروریستی اخیر بالای دانشگاه کابل شنیده شد. 
نخست رئیس جمهور غنی صحبت نموده، گفت: از دو روز بدینسو سلسلۀ صحبت ها را از طریق تماس های جداگانه تیلیفونی، با قوماندانان و مسئولان ارتش ملی در نقاط مختلف کشور که در خط مقدم جنگ در برابر دشمن می رزمند، آغاز کرده ام و جویای احوال آنان می شوم.
سپس لوی درستیز وزارت دفاع ملی، وزیر امور داخله و رئیس عمومی امنیت ملی گزارش اجراات و فعالیت های شان را در رابطه به وضعیت عمومی امنیتی کشور، با رئیس جمهور شریک ساختند.
همچنان در خصوص چگونگی تهدیدات گروه طالبان که متوجه مردم و امنیت شاهراه ها است، صحبت شد و رئیس جمهور افغانستان گفت، که نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای دفع و طرد این تهدیدات اقدام نمایند.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که رئیس جمهور ضمن تقبیح حملات تروریستی در ولایات غزنی و زابل گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی ما باید با سرعت عمل، جلو تهدیدات دشمن را بگیرند.
به همین ترتیب رئیس جمهور غنی به مسئولان نهادهای امنیتی و دفاعی هدایت داد که در قسمت محافظت نیروها، تامین امنیت بیزها و قرارگاه های شان، اقدامات جدی نمایند و هماهنگی خویش را در تمام رده های که مصروف تامین امنیت و ارائه خدمات به مردم اند، بیشتر سازند.
رئیس جمهور افغانستان پس از شنیدن گزارش چگونگی حمله تروریستی بالای دانشگاه کابل، از ارگان های امنیتی و دفاعی کشور بخاطر گرفتاری شماری از دست اندرکاران این حملۀ تروریستی، ستایش کرد.
در پایان این خبرنامه آمده است، که رئیس جمهور محمد اشرف غنی از نهادهای عدلی و قضایی کشور خواست که در زمینه مجازات دست اندرکاران این رویداد تروریستی، اقدامات عاجل نمایند، تا مردم از تامین عدالت مطمئن شوند.

یادآوری می کنیم، که امروز در شهرهای زابل و غزنی دو یورش توسط جنگجویان گروه طالبان بر نیروهای دفاعی و امنیتی دولت افغانستان انجام شده که در این یورش ها بیش از 35 تن شهید و بیش از 30 تن زخمی شده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала