ارگ: رئیس جمهور با عزم راسخ به تعهداتش در مذاکرات با طالبان استوار است

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiصدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است
صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ارگ ریاست جمهوری میگوید، اشرف غنی، رئیس جمهور کشور به تعهد اش برای پیشبرد مذاکرات با طالبان استوار است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور در واکنش به گزارش نیویارک تایمز می گوید، محمد اشرف غنی، رویس جمهور کشور غنی در تعهد اش برای پیشبرد مذاکرات صلح محکم و استوار است.

روزنامه نیویارک تایمز آمریکا با نشر یک گزارشی ادعا کرده است که گویا باوجودی پیشرفت های مذاکرات صلح در قطر؛ اما هنوزهم رئیس جمهور غنی در برابر این پروسه ایستادگی می کند.

صدیقی: پیشرفتی در گفتگوهای بین‌الافغانی صلح صورت نگرفته است - اسپوتنیک افغانستان
صدیقی: پیشرفتی در گفتگوهای بین‌الافغانی صلح صورت نگرفته است

این گزارش نیویارک تایمز با واکنش ارگ ریاست جمهوری به همراه شده است. در این میان صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور می گوید، تعهد حکومت بویژه رئیس جمهور غنی برای پیشبرد مذاکره با طالبان پابرجا بوده و آنان به گفتگوهای صلح دوحه باورمند هستند.

 صدیقی گفته است: « تیم مذاکره کننده ما باعزم راسخ، همچنان متعهد به گفتگوهای صلح هستند. ما باید به خشونت ها در کشوری که زندگی مارا به هم زده خوشی های کودکانه را از اطفال ما گرفته، پایان ببخشیم»

صدیقی همچنان می افزاید که رئیس جمهور غنی در تصمیم اش مبنی بر اینکه این روند به موفقیت بی انجامد، جدی است. سخنگوی رئیس جمهور، گزارش نیویارک تایمز را بی اساس خوانده می گوید، رئیس جمهور گفتگوهارا برگزار نکرده؛ بلکه تمام تلاش اش را بخاطر پیشبرد و موفقیت روند گفتگوهای صلح انجام داده است. وی افزود: «رئیس جمهور کشور در مطابق با صلاحیت هایش که در قانون اساسی تصریح گردیده از هیچ نوع تلاش برای پایان رنج و درد مردم افغانستان و تامین صلح پایدار در کشور دریغ نمی کند.»

این درحالیست که هیئت های گفتگو کننده صلح در قطر تاکنون روی ۲۱ ماده طرزالعمل کاری مذاکرات به نتیجه دست یافته اند؛ اما هنوز هم چانه زنی روی مقدمه این طرزالعمل جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала