فراخوان سازمان ملل برای جمع آوری 35 میلیارد دالر جهت کمک به افغانستان و سایر کشورهای نیازمند

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

 به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) یک فراخوان بشردوستانه برای جمع آوری کمک های بی سابقه 35 میلیارد دالری برای سال 2021 میلادی را اعلام کرد تا با پیامدهای پاندمی نسل جدید ویروس کرونا COVID-19 که صدها میلیون نفر در تمام جهان از جمله افغانستان را در فقر و تنگدستی قرار داده و همزمان احتمال قحطی نیز وجود دارد، مقابله شود.

بیجاشدگان داخلی کودکان   - اسپوتنیک افغانستان
هشدار سازمان ملل: حیات میلیون ‌ها افغان به کمک های جامعه جهانی بستگی دارد

بر اساس برنامه های واکنش بشردوستانه که سازمان ملل آنها را هماهنگ می کند، بحران ناشی از پاندمی کرونا شمار افراد نیازمند کمک های بشردوستانه در جهان در سال آینده میلادی به رقم بی سابقه 235 میلیون نفر افزایش خواهد یافت و این به معنای افزایش 40 درصدی آنها نسبت به سال جاری می باشد.

بنا بر گزارش ، هدف از مبلغ مورد درخواست سازمان ملل و شرکای آن نیز کمک رسانی به نزدیک به 160 میلیون نفر از مجموع 325 میلیون در 46 کشور جهان است که ضعیف ترین افرادی به شمار می آیند که با گرسنگی، درگیری، آوارگی و پیامدهای تغییرات آب و هوایی و پاندمی کرونا روبرو هستند.

در همین راستا نیز، «مارک لوکوک»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امدادرسانی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: این افزایش تقریبا به طور کامل ناشی از (COVID-19) است.

این سازمان اعلام کرد که در پایان سال جاری میلادی امکان دارد 270 میلیون در سراسر جهان یعنی 82 درصد بیشتر از آمار قبل از پاندمی کرونا، از ناامنی شدید غذایی رنج ببرند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امدادرسانی افزود که مردم یمن، بورکینافاسو، سودان جنوبی و شمال شرق نیجریه در آستانه قحطی قرار دارند.  وی افزود که احتمال دارد ساکنان کشورها و مناطق دیگری از قبیل افغانستان و منطقه ساحل در غرب آفریقا نیز بسیار ضعیف و ناتوان باشند.

به گفته او اگر جهانیان سال 2021 را بدون قحطی بزرگی پشت سر بگذارد، یک دستاورد بزرگ رقم خواهد خورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала