طالبان: توافق بر دستور کار مذاکرات صلح دروغ‌ ها را برملا ساخت

© AP Photo / Hussein Sayedطالبان: توافق بر دستور کار مذاکرات بین‌الافغانی دروغ‌ها را آشکار کرد
طالبان: توافق بر دستور کار مذاکرات بین‌الافغانی دروغ‌ها را آشکار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان اعلام کرد که توافق بر سر دستور کار مذاکرات با تیم مذاکره‌کننده افغانستان دروغ‌ها درباره عدم تعهد این گروه برای برقراری صلح را آشکار کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  طالبان با انتشار مطلبی درباره توافق با تیم مذاکره‌کننده افغانستان بر سر دستورکار 21 ماده‌ای مذاکرات بین‌الافغانی گفت که این توافق "دروغ‌ها" درباره عدم تعهد این گروه نسبت به برقراری صلح را آشکار کرد.

طالبان همچنین تاکید کرد که این گروه «بیش از هر جهتی برای آوردن صلح به کشور و قیام نظام خالص اسلامی متعهد است».

نوشتار می‌افزاید: چنان معلوم می‌شود که پس از سفر رئیس هیئت مذاکراتی طرف مقابل، مقامات کابل مخالفت خویش را با این توافق نشان داده‌اند و بار دیگر می‌خواهند سلسله‌ای از موانع را در برابر روند صلح ایجاد کنند.

صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: رئیس جمهور با عزم راسخ به تعهداتش در مذاکرات با طالبان استوار است

«محمد نعیم» سخنگوی تیم مذاکره کننده طالبان و دفتر سیاسی این گروه در قطر نیز پیش از این گفته بود که همه دستورکار مذاکرات بین‌الافغانی 15 نوامبر نهایی و تکمیل شد اما «نادر نادری» سخنگوی تیم افغانستان می‌گوید که صرفاً در مورد 21 ماده دستورکار مذاکرات، به استثنای مقدمه آن، در اصول توافق شده است.

روز گذشته نیویورک تایمز نیز در مطلبی به نقل از مقامات افغان نوشته بود که باوجود توافق تیم مذاکره‌کننده افغانستان و طالبان درباره دستورکار مذاکرات بین‌الافغانی، «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور از پیشرفت مذاکرات جلوگیری کرده است.

نیویورک تایمز به نقل از سه مقام دولتی نوشت که اشرف غنی بر یک مورد از جزئیات تاکید دارد و آن این است که دولت افغانستان در این دستورکار باید با نام رسمی آن یعنی "جمهوری اسلامی افغانستان" یاد شود؛ جزئیاتی که به گفته این روزنامه در گذشته نیز باعث توقف مذاکرات شده بود.

پیش از این نیز «اسدالله سعادتی» معاون شورای عالی مصالحه افغانستان و نیز «حفیظ منصور» عضو تیم مذاکره‌کننده افغانستان گفته بودند که توافق بر سر دستورکار با طالبان حاصل شده اما اشرف غنی با آن مخالفت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала