کشته شدن دو کودک در یک حمله‌ هوایی در غزنی

© Sputnik / Stringer کشته شدن دو کودک در یک حمله‌ هوایی در غزنی
 کشته شدن دو کودک در یک حمله‌ هوایی در غزنی   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه‌ی یک حمله‌ی هوایی در ولسوالی خواجه‌عمری ولایت غزنی، دو کودک کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، یک منبع معتبر حکومتی در ولایت غزنی که نخواست نامش افشا شود، به رسانه ها گفته که این رویداد حوالی ساعت یک بامداد در ساحه‌ بازار روستای «ده‌حاجی» ولسوالی خواجه‌عمری رخ داده است.

غزنی؛ طراح حمله‌ی موتربمب بر کندک محافظت عامه کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
غزنی؛ طراح حمله‌ی موتربمب بر کندک محافظت عامه کشته شد

به گفته‌ی او، دو کودک دیگر نیز در این حمله‌ی هوایی زخمی شده‌اند. این کودکان هم‌اکنون برای درمان به شفاخانه‌ی ولایتی در شهر غزنی منتقل شده‌اند.

این منبع افزود که هنوز مشخص نشده است که این حمله توسط چه کسی راه‌اندازی شده است. او اما تأکید کرد که حمله کار نیروهای افغان نبوده است.

منبع گفت: «ممکن این حمله از سوی نیروهای خارجی و یا گروه طالبان صورت گرفته باشد؛ چون طالبان نیز در این اواخر از پهپادها در ولسوالی خواجه‌عمری برای راه‌اندازی عملیات‌شان علیه نیروهای امنیتی استفاده کرده‌اند».

در همین حال، واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی گفته که تحقیقات در این مورد آغاز شده است. او افزوده است در صورتی که عامل این رویداد نیروهای امنیتی شناخته شود، مجازات خواهند شد.

گروه طالبان و نیروهای خارجی مستقر در افغانستان تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بیشتر نقاط این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала