تشکیل کمیته مشترک نظامی پاکستان و افغانستان

© Ministry of Public Health Afghanistan Official Facebook Page.تشکیل کمیته مشترک نظامی پاکستان و افغانستان
تشکیل کمیته مشترک نظامی پاکستان و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پاکستان از شکل گیری یک کمیته مشترک برای گسترش همکاری های امنیتی و نظامی با افغانستان خبر داده است.
پاکستان در تلاش ساخت ۱۲ بازارچه مرزی در امتداد خط دیورند - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان در تلاش ساخت ۱۲ بازارچه مرزی در امتداد خط دیورند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل میگوید، که فرصت پیش آمده صلح در افغانستان از اثر تلاش‌های پاکستان است.

منصور احمد خان در این باره گفت: "به رهبری افغانستانی ‌ها و به مالکیت افغانستانی‌ها در چهارچوب مذاکرات همه جانبه باید راه حل دریافت شود. و حالا ما خرسند استیم که با تلاش‌های ما و تلاش‌های ایالات متحده امریکا و سایر کشورها نیز پروسه صلح افغانستان در دوحه در حال پیشرفت است".

منصور احمد خان همچنان تاکید می ورزد، که اسلام آباد آماده همکاری همه جابنه برای بر قراری آتش بس و روند صلح افغانستان است.

پاکستان از اقدام اخیر حکومت برای رهایی زندانیان پاکستانی استقبال کرده می گوید، که این عملکرد روابط سیاسی میان دو کشور را تقویت خواهد کرد. 

به گفته وی در حال حاضر ۶۰۰ پاکستانی در افغانستان زندانی استند، که از این میان افراد که فرمان رهایی آنان صادر شده است هیچ یک در فهرست حمله‌های هراس افگنانه قرار ندارد. 

منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل در این باره گفت: "ما در این رابطه هیچ فهرستی را با طرف دولت افغانستان شریک نساختیم، زمانی که زندانی‌ها رها می شوند، طوری که در گذشته نیز زندانی‌های افغانستان و پاکستان رها شده اند، هر دو طرف این اطلاعات را باهم شریک می سازند و بعد طی یک روندی آنها رها می شوند".

سفیر پاکستان همچنان می گوید، که برای بهتر شدن روابط باید گذشته‌ها را فراموش کرد و یک فصل تازه ای از همکاری‌های دوجانبه را در بخش‌های مختلف باید باز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала