نادری: کمیته مشترک کاری در دوحه موضوعات اجندای مذاکرات صلح را ترتیب می‌کند

© Photo / Government Media and Information Centerنادری: کمیته مشترک کاری در دوحه موضوعات اجندای مذاکرات صلح را ترتیب می‌کند
نادری: کمیته مشترک کاری در دوحه موضوعات اجندای مذاکرات صلح را ترتیب می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیئت مذاکراتی حکومت افغانستان و نمایندگان طالبان در دوحه پس از برگزاری نشست عمومی به کمیته مشترک کاری وظیفه سپرده اند تا موضوعات اجندای مذاکرات را ترتیب نماید.

به گزارش اسپوتنیک، نادر نادری، عضو هیئت مذاکراتی حکومت افغانستان در دوحه با نشر پیامی در صفحه توییتر خود نوشته است: "امروز چهار شنبه جلسه عمومی میان هر دو هیئت مذاکرات بین الافغانی دایر گردید. در نشست به کمیتۀ مشترک کاری وظیفه سپرده شد تا موضوعات اجندا را ترتیب نمایند".

قبل از این گزارش شده بود که هیئت‌های مذاکراتی حکومت افغانستان و گروه طالبان در دوحه بحث مبنی بر دستور کار مذاکرات به‌طور مستقیم درمورد بازگرداندن صلح در افغانستان را آغاز کرده اند. پیش از این هیئت‌های مذاکراتی درمورد شرایط اساسی برای آغاز مذاکرات مستقیم صلح افغانستان، بحث و گفتگو می‌کردند.

استقبال خلیل‌زاد از توافق دولت و طالبان روی کارشیوه مذاکرات  - اسپوتنیک افغانستان
استقبال خلیل‌زاد از توافق دولت و طالبان روی کارشیوه مذاکرات

آقای نادری در ادامه نوشته است: " مذاکرات فعلی میان هر دو هیئت‌ مذاکره کننده نشان میدهد که برای صلح پایدار میان افغان ها اراده وجود دارد. در این رابطه هر دو جهت متعهد اند که برای صلح پایدار در افغانستان به تلاش های صادقانه خویش دوام میدهند".

قابل ذکر است که به تاریخ هشتم قوس، محمدنعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد طرزالعمل مذاکرات میان این گروه و هیئت مذاکره‌ کننده‌ جمهوری اسلامی افغانستان در ۲۱ مانده نهایی و تکمیل شده است.

ساعاتی پس از آن، نادر نادری، سخنگوی هیئت مذاکره‌ کننده‌ جمهوری اسلامی افغانستان در رشته ‌توییتی اعلام کرد که با هیئت مذاکره‌ کننده‌ طالبان در مورد ۲۱ ماده‌ی طرزالعمل مذاکرات در اصول به توافق رسیده‌اند، اما متن مقدمه‌ی این طرزالعمل هنوز هم به وضاحت و بحث بیشتر نیاز دارد.

پس از آن، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر یک‌بار دیگر در توییتی اعلام کرد که همه چیز در مورد طرزالعمل مذاکرات نهایی و تکمیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала