امریکا 2 پایگاه بزرگ خود در افغانستان را حفظ می‌کند

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeامریکا 2 پایگاه بزرگ خود در افغانستان را حفظ می‌کند
امریکا 2 پایگاه بزرگ خود در افغانستان را حفظ می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا اعلام کرد که همگام با طرح کاهش نظامیان امریکایی در افغانستان، واشنگتن 2 پایگاه بزرگ خود در این کشور را حفظ خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا اعلام کرد که همگام با طرح کاهش نظامیان امریکایی در افغانستان به 2 هزار و 500 نفر از 15 جنوری سال 2021 میلادی، 2 پایگاه بزرگ امریکا در این کشور حفظ خواهند شد.

دبیرکل ناتو: امریکا از افغانستان می‌رود ما می‌مانیم - اسپوتنیک افغانستان
دبیرکل ناتو: امریکا از افغانستان می‌رود ما می‌مانیم

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در نشست مجازی اندیشکده «بروکینگز» در این خصوص اعلام کرد که علاوه بر 2 پایگاه بزرگ، واشنگتن چندین پایگاه اقماری را نیز در این کشور نگه می دارد.

وی ادعا کرد که ارتش امریکا در افغانستان 2 مأموریت اصلی خود را ادامه خواهد داد؛ اول آموزش نیروهای امنیتی افغانستان برای مقابله با طالبان و دوم، اجرای عملیات‌های ضدتروریستی علیه تروریست‌های داعش و القاعده.

این در حالی است که مارک میلی از اعلام نام پایگاه‌های نظامی که قرار است در افغانستان تعطیل شوند و یا این 2 پایگاه خودداری کرد.

گفتنی است، پس از حمله ائتلاف به سرکردگی امریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم، آمارها آشکارا نشان می دهد که میزان خشونت، حملات تروریستی و ناامنی در این کشور همواره رو به افزایش بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала