یک مسجد در ولسوالی اندخوى با کمک مالی ترکمنستان ساخته شد

© Photo / Official site of MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS OF TURKMENISTANیک مسجد در ولسوالی اندخوى با کمک مالی ترکمنستان ساخته شد
یک مسجد در ولسوالی اندخوى با کمک مالی ترکمنستان ساخته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مسجد با گنجایش 500 نمازگزار به کمک به مالی ترکمنستان در روستا اکینا- اندخوی ساخته شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکمنستان اعلام کرد یک مسجد 500 نفری با کمک مالی این کشور در روستای اکینا- اندخوی در مرز ترکمنستان ساخته شده بود، امروز جمعه (4، دسامبر)، افتتاح شد.

در خبرنامه وزارت خارجه آمده است: "در 4 دسامبر سال 2020، یک مسجد به عنوان هدیه از طرف ترکمنستان به مردم افغانستان در روستای اکینا- اندخوی ولایت فاریاب افتتاح شد".

مراسم افتتاحیه با حضور، رئیس علمای ترکمنستان، یعیوب خوجاگولیف، خوجه اووزوف، سفیر ترکمنستان در افغانستان، بازاربای کابایف کنسول ترکمنستان در مزار شریف، امامان سرحدی ترکمنستان با افغانستان و خبرنگاران افتتاح شد.

گفت و گوی تیلیفونی غنی با رئیس جمهور ترکمنستان درباره واردات برق  - اسپوتنیک افغانستان
گفت و گوی تیلیفونی غنی با رئیس جمهور ترکمنستان درباره واردات برق 

 جناب افغانستان نیز، محمد قاسم حلیمی، وزیر حج و اوقاف، مقام های محلی، و نمایندگان وزارت امور خارجه افغانستان حضور داشتند.

خبرنامه افزود: "همچنین در روز افتتاح مسجد، کمک‌های بشردوستانه از جناب ترکمنستان به ولایات جوزجان، هرات و فاریاب  فرستاده شد. این کمک ها شامل لوازم طبی، منسوجات و محصولات غذایی تولید شده در ترکمنستان بود. در مراسم تحویل دهی‌ کمک های بشردوستانه در بندر تورغندی ولایت هرات هیات و نمایندگان بلند رتبه هر دو کشور حضور داشتند".

وزارت خارجه ترکمنستان تاکید دارد که این کشور همیشه به افغانستان کمک های بشردوستانه انجام می‌دهد. در داخل افغانستان با هزینه شخصی اش امکانات اجتماعی فراهم می سازد و همچنان برق به ولایات شمالی افغانستان را با قیمت تخفیف یافته تامین می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала