وزیر خارجه امریکا: گفتگوهای صلح بدون کاهش خشونت سازگار نیست

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaوزیر خارجه امریکا: گفتگوهای صلح بدون کاهش خشونت سازگار نیست
وزیر خارجه امریکا: گفتگوهای صلح بدون کاهش خشونت سازگار نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر  خارجه امریکا می گوید که کشور به گروه طالبان هشدار داده است که گفتگوهای صلح بدون کاهش خشونت‌ موفقیت آمیز نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا می‌گوید که دولت امریکا به گروه طالبان هشدار داده است که گفتگوهای صلح در افغانستان بدون کاهش خشونت‌ موفقیت آمیز نخواهد بود.

استقبال ایران از پیشرفت گفتگوهای صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
استقبال ایران از پیشرفت گفتگوهای صلح افغانستان

وزیر خارجه امریکا در یک کنفرانس ویدیویی به میزبانی موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک در لندن در این خصوص گفت: "دو هفته پیش، من در دوحه بودم، با تیم مذاکره کننده دولت افغانستان و تیم مذاکره کننده گروه طالبان ملاقات داشتم. هر دو طرف تمایل به پیشرفت نشان دادند، نظرات مختلفی بیان شد، مشخص شد که مذاکرات دشوار در پیش است. با این حال، من برای همه واضح ساختم، خشونت در این سطح نمی تواند ادامه داشته باشد، زمانی‌که گفتگوها در جریان است نتیجه ای نخواهد داشت. بنا براین، ما از آنان خواستم که تمام فعالیت ها را متوقف سازند. در همین راستا، امیدوارم که بتوانیم در اسرع وقت برخی از موضوعات اولویت را مورد رسیدگی قرار دهیم از جمله آتش بس فوری در اسرع وقت".

وزیر خارجه امریکا تاکید کرد که از دید واشنگتن، میزان خشونت فعلی در افغانستان غیر قابل قبول است.

او افزود: "ما تاکید می‌کنیم که امروز سطح خشونت‌ در افغانستان به صورت غیر قابل قبول بالا است. ما باید گفتگوها را در زمینه کاهش خشونت آغاز کنیم".

قابل یاد آوری‌ست که در تاریخ 29، فبروی، ایالات متحده و طالبان توافق‌نامه صلح را در دوحه امضا کردند، بر اساس این توافق‌نامه امریکا و متحدانش در 14 ماه تمام نیروهای خود را از افغانستان بیرون خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала