طالبان آمریکا را به حمله هوایی به غیر نظامیان در هلمند متهم کرد

© AFP 2023 / USAFطالبان آمریکا را به حمله هوایی به غیر نظامیان در هلمند متهم کرد
طالبان آمریکا را به حمله هوایی به غیر نظامیان در هلمند متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان مدعی شد که در حمله هوایی آمریکا به جنوب افغانستان 18 نفر کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند. آنها این حمله را سرپیچی از توافقنامه قطر خوانده اند.

 به گزارش اسپوتنیک، قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا در ادامه «سرپیچی‌‌های مکرر» از توافقنامه قطر هواپیماهای آمریکایی روستای «لوی‌باغ» شهرستان «نادعلی» ولایت «هلمند» را بمباران کردند.

وی تاکید کرد که این حمله به مرکز این گروه و خانه‌های غیرنظامیان در حالی انجام شد که محل بمباران از منطقه جنگ بسیار دور است و در آنجا هیچ فعالیت نظامی وجود ندارد.

نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین طالبان در پنجوایی کندهار

احمدی تصریح کرد: «آمریکا نخست یک بار بمباران کرد و وقتی مردم برای بیرون کشیدن اجساد و انتقال نظامیان به محل رفتند 7 بار دیگر حملات پهپادی انجام داد که در نتیجه 18 نفر کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند».

وی افزود که «در این حملات همچنین 4 خانه تخریب شد و یک دستگاه خودرو و 4 موتورسیکلت نیز منهدم گردید».

سخنگوی طالبان ادامه داد که این حمله «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر است و این اقدام «حتماً عکس‌العمل» خواهد داشت و وضعیت را به سوی تشنج سوق می‌دهد.

این ادعای طالبان ازسوی مقام های امنیتی افغان به شدت رد می شود.

مقام های محلی در ولایت هلمند می گویند، جنگنده های هوایی قوت های افغان شب گذشته یک مرکز مهم طالبان را در ولسوالی نادعلی، هلمند هدف قرار دادند که در نتیجه 18 طالب مسلح کشته و زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала