دیدار نبیل با منصور نادری

© Photo / facebook account of rahmatullah nabilدیدار نبیل با منصور نادری
دیدار نبیل با منصور نادری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، با وزیر دولت در امور صلح دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل ریئس پیشین امنیت ملی شام امروز در دفتر کاری‌اش با سید منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح دیدار کرد.

محب: به صلح نزدیک شده ایم - اسپوتنیک افغانستان
محب: به صلح نزدیک شده ایم

آقای نبیل در برگه فیسبوک خود نوشته است که در این دیدار در مورد اولین نشست رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی، تصامیم و اقدامات بعدی این شورا بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در کابل نخستین نشست کمیته‌ی رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی بر گزار شد. در این نشست رییس جمهور غنی گفت که دولت و مردم افغانستان اراده‌ی قاطع برای برقراری صلح دارند و طالبان نیز باید از خود اراده‌ی سیاسی نشان بدهند، زیرا گذاشتن این بار سیاسی، تنها بر شانه‌های دولت و ملت درست نیست.
او از گروه طالبان خواست که به صدای برحق مردم افغانستان برای تامین صلح و ثبات، لبیک گویند و دست از جنگ بردارند. آقای غنی گفت:« یک پیام واضح به طالبان دارم که سیاسیون، ملت و دولت شما را به حیث یک واقعیت می‌پذیرد. با شما صلح می‌خواهیم؛ اما شما باید واقعیت‌های جامعه را درک کنید. بیایید بر زخم شش نسل گذشته مرهم بگذاریم و این بار مسوولیت بالای شانه‌های همه ما می‌باشد.»
رهبران حکومت افغانستان در حالی این اظهارات را مطرح کرده اند که هم‌زمان با آغاز گفت‌وگوها میان هیئت‌های گفت‌وگوکننده‌ی دولت و طالبان، این گروه، حملات خود را در نقاط مختلف افغانستان افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала