عبدالله، نور، اسماعیل‌خان، قانونی و محقق دیدار کردند

© Photo / facebook account of General Ata Mohammad Noorعبدالله، قانونی، اسماعیل‌خان، نور و محقق دیدار کردند
عبدالله، قانونی، اسماعیل‌خان، نور و محقق دیدار کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از افتتاح شورای عالی مصالحه ملی، سیاسیون افغانستان باهم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، عطامحمد نور، رئیس شورای اجرایی جمعیت اسلامی گفته است که شام امروز با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، محمد یونس قانونی، معاون اسبق ریاست جمهوری و عضو ارشد شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و امیر محمداسماعیل خان عضو ارشد شورای رهبری جمعیت اسلامی دیدار‌نمود.

دیدار نبیل با منصور نادری - اسپوتنیک افغانستان
دیدار نبیل با منصور نادری

وی گفته است که در این دیدارد افتتاح شورای عالی مصالحه ملی یک اقدام ارزشمند و به خیر مردم و کشور خوانده شد.
آقای نور می‌گوید که آنها درباره روند گفتگوهای صلح قطر گفتگو نموده اند.
این دیدارها درحالی انجام می‌شود که در کابل نخستین نشست کمیته‌ی رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی بر گزار شد. در این نشست رییس جمهور غنی گفت که دولت و مردم افغانستان اراده‌ی قاطع برای برقراری صلح دارند و طالبان نیز باید از خود اراده‌ی سیاسی نشان بدهند، زیرا گذاشتن این بار سیاسی، تنها بر شانه‌های دولت و ملت درست نیست.
او از گروه طالبان خواست که به صدای برحق مردم افغانستان برای تامین صلح و ثبات، لبیک گویند و دست از جنگ بردارند. آقای غنی گفت:« یک پیام واضح به طالبان دارم که سیاسیون، ملت و دولت شما را به حیث یک واقعیت می‌پذیرد. با شما صلح می‌خواهیم؛ اما شما باید واقعیت‌های جامعه را درک کنید. بیایید بر زخم شش نسل گذشته مرهم بگذاریم و این بار مسوولیت بالای شانه‌های همه ما می‌باشد.»
رهبران حکومت افغانستان در حالی این اظهارات را مطرح کرده اند که هم‌زمان با آغاز گفت‌وگوها میان هیئت‌های گفت‌وگوکننده‌ی دولت و طالبان، این گروه، حملات خود را در نقاط مختلف افغانستان افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала