هشدار به آسیای میانه؛ ۶۰۰ خارجی از ۴ گروه در بدخشان می‌جنگند

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار به آسیای میانه؛ ۶۰۰ خارجی از ۴ گروه در بدخشان می‌جنگند
هشدار به آسیای میانه؛ ۶۰۰ خارجی از ۴ گروه در بدخشان می‌جنگند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات محلی بدخشان افغانستان از حضور ۶۰۰ جنگجوی خارجی در کنار طالبان در این ولایت خبر داده و آنان را تهدیدی برای آسیای میانه خوانده اند

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری نشانه می‌نویسد که «بر بنیاد آمارها و اطلاعات مقام‌های محلی بدخشان هم‌اکنون نزدیک به ۶۰۰ جنگ‌جوی خارجی از کشورهای چین، تاجیکستان، اوزبیکستان و چچین روسیه در این ولایت در کنار جنگ‌جویان گروه طالبان علیه نیروهای امنیتی افغانستان می‌جنگند و تلاش دارند جغرافیای جنگی‌شان را به کشورهای آسیای میانه و حتا روسیه و چین توسعه دهند».

منبع می‌افزاید که شماری از این جنگ‌جویان خارجی در ولسوالی‌های جرم و وردوج و شماری دیگری در ولسوالی‌های نسی، مایمی و راغستان بدخشان افزون بر این‌ که در برابر نیروهای امنیتی می‌جنگند، در استخراج معدن طلای راغستان نیز دست دارند و از این طریق جبه‌های جنگی خود را در همۀ نقاط بدخشان تمویل و تجهیز می‌کنند.

هشدار تاجیکستان درباره افزایش خطرات گروه‌های تروریستی در مرز افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
هشدار تاجیکستان درباره افزایش خطرات گروه‌های تروریستی در مرز افغانستان

خبرگزاری نشانه از فعالیت چهار گروه تروریستی شامل جماعت انصارالله، حرکت اسلامی ترکستان شرقی، حرکت اسلامی اوزبیکستان و امارت اسلامی قفقاز که پیوندهایی با شبکۀ القاعده و گروه داعش دارند، در کنار جنگ‌جویان گروه طالبان در این ولایت خبر می‌دهد و می‌افزاید که مقام‌های حکومت افغانستان باری گفته‌اند که هدف تروریستان در شمال کشور این است که جنبش اسلامی ترکستان شرقی می‌خواهد وارد چین شود، جماعت انصارالله به تاجیکستان برود، جنبش اسلامی اوزبیکستان می‌خواهد داخل کشورهای آسیای میانه و حتا روسیه شوند. پیام‌های تصویری و تبلیغات جنگ‌جویان خارجی مستقر در بدخشان در صفحات اجتماعی نشان می‌دهد که هیچ تفاوتی میان شعارهای آنان برای تطبیق شریعت اسلامی و مبارزه با کفر و الحاد به زعم خودشان با شعارهای داعش و القاعده وجود ندارد.

خبرگزاری می‌افزاید که حدود ۱۸۰ تن از جنگ‌جویان خارجی که بخش بزرگی آنان مربوط به جماعت انصارالله می‌باشند در ولسوالی راغستان ولایت بدخشان که هم‌مرز با تاجیکستان است، حضور دارند و در استخراج معادن طلا نقش برجسته‌یی دارند.

پیش از مقامات مختلف روسیه و کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی از تلاش تروریستان برای کشانیدن جنگ به کشورهای آسیای میانه ابراز نگرانی کرده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала