صالح: نتایج جعلی لابراتوارهای خصوصی درباره‌ی کرونا پروازهای خارجی را محدود کرد

© Photo / FB/Amrullah salehامرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که شماری از لابراتوارهای خصوصی در شهر کابل با ارائه‌ی نتایج جعلی برای مسافرین پروازهای خارجی باعث شده‌اند که پروازهای افغانستان به شماری از کشور های خارجی محدود و تصدیق لابراتوارهای افغانستان بی‌اعتبار شود.

 به گزارش اسپوتنیک،  امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری در گزارش جلسه شش و نیم امروز سه‌شنبه (18 قوس) خود گفته که جلسه شش و نیم بر بنیاد پیشنهاد کابینه قسماً مسوولیت جمع‌آوری اطلاعات از لابراتورهای خصوصی طبی را برعهده گرفته و در یک روز تعدادی از لابراتوارهای جعلی را دریافته است.

هشدار صالح به داکتران: از تصاویر اعضای بدن در لوحه‌های خود استفاده نکنید - اسپوتنیک افغانستان
هشدار صالح به داکتران: از تصاویر اعضای بدن در لوحه‌های خود استفاده نکنید

صالح افزوده، متاسفانه تعدادی از لابراتوار های خصوصی در شهر کابل با ارایه نتایج جعل برای مسافرین پروازهای خارجی باعث شدند که پروازهای افغانستان به شماری از شهر های خارجی محدود شود و تصدیق لابراتوار های افغانستان فاقد اعتبار گردند. به گفته او، دو نفر از کسانیکه تصدیق جعلی از لابراتوار را خریداری کرده بودند آدم‌های مشهور و ملیونر این خاک‌اند. این جعل کاری ضربه بزرگ بر اقتصاد لرزان افغانستان وارد کرده است.
صالح تصریح کرده، در سه ماه گذشته 124هزار مسافر از فرودگاه کابل پرواز کرده بودند. اما تصدیق‌های جعل باعث می‌شود که تعداد مسافر کم شود. هر مسافر در رفت و آمد مالیه می‌پردازد و ما آن پول را برای خدمات برای اجتماع و جامعه مصرف میکنم.
او افزوده، پس سر از امروز ده‌ها رضا کار میثاق امنیتی خودشان را چک خواهند کرد و با ارایه رشوه مدیریت شده پیدا خواهند کرد که کدام لابراتوار فاسد است. من از افشای این میتود هراس ندارم.
به گفته او، در عین حال تا اکنون ملت افغانستان نزدیک به پانزده ملیون دالر را مصرف آزمایش کرونا نموده‌اند در حالیکه تمام سرمایه گذاری در سکتور لابراتوارهای خصوصی به دو ملیون دالر نمی‌رسد. یعنی حد اقل هفت برابر سرمایه خود را مفاد بدست آورده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала