عبدالله عبدالله از بحث‌های جدی در مذاکرات بین‌الافغانی خبر داد

© Sputnik / Khaibar Akifi عبدالله عبدالله از بحث‌های جدی در مذاکرات بین‌الافغانی خبر داد
    عبدالله عبدالله از بحث‌های جدی در مذاکرات بین‌الافغانی خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی می‌گوید که بحث‌های جدی در مذاکرات بین‌الافغانی از فردا آغاز می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی می‌گوید که بحث‌های جدی در مذاکرات بین‌الافغانی از فردا (چهارشنبه، ۱۹ قوس) آغاز می‌شود.

آقای عبدالله که امروز در نشست «صلح، رسانه‌ها و جامعه‌ی مدنی» در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «روز گذشته دو طرف (هیأت‌های دولت و طالبان) مذاکره داشتند و نظریات یکدیگر را در مورد آجندا شنیدند. امروز هیأت‌ها باهم در میان اعضای خود مشوره‌هایی دارند و از فردا بحث‌های بسیار جدی آغاز می‌شود».

به گفته‌ وی، هر دو طرف مذاکره‌کننده آجندای مفصلی دارند. رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی اما تأکید کرد: «اینکه هیأت ما می‌خواهد به کدام مسائیل زودتر وارد شود و آنان (طالبان) به کدام مسائیل، هدف اما باید رسیدن به صلح باشد».

عبدالله، قانونی، اسماعیل‌خان، نور و محقق دیدار کردند - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله، نور، اسماعیل‌خان، قانونی و محقق دیدار کردند

او همچنان گفت که خواست مردم افغانستان از گفت‌وگوهای صلح، قطع جنگ دایمی و برقراری صلح در کشور است.

آقای عبدالله در بخشی از صحبت‌هایش تأکید کرد که صلح تفکر و باور صلح‌آمیز می‌خواهد. او ابراز امیدواری کرد که گروه طالبان در این مورد «گام بزرگ» بردارد و از فرصت برای برقرار آن باید استفاده شود.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دولت و طالبان پس از حدود دوونیم ماه مذاکره به تازگی روی طرزالعمل مذاکرات به توافق رسیده و بحث‌ها روی آجندای مذاکرات را آغاز کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала