جزئیات زندانی شدن یک شهروند "هندوباور" توسط یک وکیل از زبان نماینده اهل هنود در مجلس

© @/www.facebook.comجزئیات زندانی شدن یک شهروند "هندوباور" از زبان نماینده اهل هنود در مجلس
جزئیات زندانی شدن یک شهروند هندوباور از زبان نماینده اهل هنود در مجلس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری روز گذشته اعلام کرد که یکی از هموطنان هندوباور به خاطر یک دعوای حقوقی هشت روز توسط یک عضو مجلس زندانی شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، امر الله صالح، معاون اول ریاست ‌جمهوری روز گذشته (18قوس) به ادامه نشر گزارشات شش و نیم صبح در صفحه فیسبوک خود نوشت:  پس از آن که یک شهروند سیک/ هندوباور افغانستان در یک معامله تجاری با مشکل مواجه شد، به‌جای این که او را سارنوالی جلب کند، از سوی یکی از نمایندگان مجلس احضار و سپس در زندان شخصی وی زندانی شده است.

در گزارش معاون اول ریاست جمهوری ازاین شهروند هندوباور به نام «کرتار سنگه» یادشده و گفته شده که به دلیل رسمی نبودن قضیه کرتار سنگه، از نماینده مجلس نام گرفته نشده است.

اسپوتنیک در صحبت با "نرندر سنگ خالصه"  یگانه نماینده اهل هنود در مجلس نمایندگان خواستار توضیحات بیشتر در مورد این موضوع شد.

 زندانی شدن یک شهروند هندوباور توسط یک عضو مجلس   - اسپوتنیک افغانستان
زندانی شدن یک شهروند هندوباور توسط یک عضو مجلس

وی خبر زندانی شدن شهروند "هندوباور" را به کلی رد نمود و گفت: موضوع «کرتار سنگه»  اصلا یک مسُله شخصی بود.

 نماینده  هندو ها در مجلس ازاین شهروند هندوباور به عنوان یک "فریبکار" یاد نموده گفت، موضوع اصلا چنین نبود، این شخص چون "قرضدار" بود و مدت ها با فریب دادن نماینده مجلس قصد پرداخت قرض خود را نداشت، فقط برای چند ساعت به خانه وکیل برده شد تا  رفتار خود را تشریح کند.

وی در خصوص این‌که چرا معاون اول ریاست جمهوری از هشت روز زندانی شدن "کرتار سنگه" گفته است، افزود، " احتمال دارد غلط فهمی صورت گرفته و به معاون صاحب به جای چند ساعت، 8 روز راپور داده شده".

وی به دلیل رسمی نبودن قضیه و اینکه موضوع شخصی میان وکیل و قرضدار وی بوده از بردن نام نماینده مجلس خودداری کرد.
این موضوع بار دیگر انتقاد ها از زور گویی و استفاده شخصی وکلا از نام پارلمان افغانستان را در شبکه های اجتماعی برانگیخت.
شماری از کاربران گفته اند، نماینده مجلس باید از چنین رفتار پاسخگو باشد. یک تن از کاربران گفته است چرا وکیل به عدالت کشانده نمیشود گفتن معنی ندارد هندو انسان نیست؟

شمار دیگری از کاربران حکومت را به بی توجهی متهم می‌کنند .

آنها می‌گویند اگرموصوف كتباً موضوع رادرجريان بگذارد كدام شخص تضمين اوراخواهد كرد؟ بفرمايد ازهرطريق ممكن،  ولسي جرگه اين منبع فساد را لغوه كنيد حتي بايد لويه چرگه راتشكيل دهيد اينها همه روزه صدها جنايت را ميكنند ،همين نماينده اهل هنود بايدموضوع رارسمي مي ساخت نه اينكه موضوعات جنايي را ازطريق شناخت شخصي حل وفصل ميكرد.

این در حالی است که پیش از این نیز برخی نمایندگان مجلس از سوی معاونیت اول به زورگویی و دخالت در امور حقوقی متهم شده‌اند؛ اما مجلس همواره این مساله را رد کرده است.

گفتنی است که "نرندر سنگ خالصه"  یگانه نماینده اهل هنود در مجلس نمایندگان  است. اهل هنود و سیک که از باشندگان اصیل کشور محسوب می‌شوند، پیش از این نماینده‌یی در مجلس نمایندگان نداشتند.آنها شاکی هستند که با انواع تبعیض و نابرابری اجتماعی و مذهبی دست وپنجه نرم می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала