واکسین کرونا تا اواسط سال 2021 وارد افغانستان می‌شود

© REUTERS / Dado RuvicБутылочки с надписью "Вакцина от COVID-19"
Бутылочки с надписью Вакцина от COVID-19  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در وزارت صحت عامه می‌گویند که تا هفت یا هشت ماه آینده، نخستین محموله‌ی واکسین کرونا داخل کشور می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت عامه امروز (چهارشنبه، 19 قوس)  در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که افغانستان تا پایان سال 2022 میلادی برای 40 درصد نفوس کشور از دو مرجع واکسین کرونا دریافت می‌کند.

The UNICEF logo is seen in the German headquarter in Cologne, Germany - اسپوتنیک افغانستان
اقدامات ویژه یونیسف برای توزیع واکسن کرونا به کشورهای نیازمند از جمله افغانستان

آقای سمسور همچنان گفت که ائتلاف بین‌المللی واکسین مرجع نخست تهیه‌ی واکسین کرونا برای 20 درصد نفوس افغانستان است. واکسین کرونا از سوی ائتلاف بین‌المللی واکسین در شش مرحله تا پایان 2022 میلادی در اختیار افغانستان قرار داده می‌شود.

به گفته‌ی سمسور، نخستین محموله‌ی واکسین کرونا که تا حدود هفت ماه دیگر وارد می‌شود، تنها سه درصد نفوس افغانستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سخن‌گوی وزارت صحت عامه همچنان گفت که بانک جهانی مرجع دوم تهیه‌ی واکسین کرونا برای افغانستان است. این بانک تا پایان سال 2022 میلادی برای 20 درصد نفوس افغانستان واکسین کرونا تهیه می‌کند.

آقای سمسور گفت که یک کمیته‌ی ملی در سطح وزارت صحت عامه برای شناسایی گروپ‌های خطر تشکیل شده است و واکسین کرونا در گام نخست برای کسانی که شامل این گروپ‌ها باشند، تطبیق می‌شود.

شایان ذکر است که در حال حاضر بیش از 48 هزار و 500 نفر در افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، بیش از 38 هزار نفر دوباره بهبود یافته و بیش از یک‌هزار و 900 نفر دیگر جان داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала