کنزی: شواهد برای اثبات "تبانی روسیه و طالبان" وجود ندارد

© AP Photo / Alex Brandonکنزی: شواهد برای اثبات "تبانی روسیه و طالبان" وجود ندارد
کنزی: شواهد برای اثبات تبانی روسیه و طالبان وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاد مرکزی ارتش امریکا اعلام کرده هیچ شواهدی در پنتاگون وجود ندارد که روسیه برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان به طالبان پول پرداخت کرده باشد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال کنت مک کنزی فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده می گوید که با وجود تحقیقات گسترده در پنتاگون هنوزم هیچ اطلاعاتی در مورد پرداخت روسیه به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی در وجود ندارد.

هشدار پمپئو به روسیه در مورد ادعای تبانی مسکو با طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
هشدار پمپئو به روسیه در مورد ادعای تبانی مسکو با طالبان

او در انجمن DefenseOne در این خصوص گفت: "ما نمی‌توانیم این را ثابت کنیم. ما چیزی نمی بینیم.. من همیشه از افراد اطلاعاتی خود در این مورد پرسان می‌کنم، اما چیزی را نمی بینم نه به دلیل اینکه مسئله را مطالعه نمی‌کنیم، ما با دقت آن را مطالعه می‌کنیم".

اواخر ماه جون امسال، نشریه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی امریکا مدعی شد که مسکو به شبه‌نظامیان وابسته با طالبان برای کشتن نیروهای امریکایی در افغانستان پاداش می‌داد.

ترامپ در نخستین واکنش به این گزارش که تکذیب روسیه و طالبان را نیز در پی داشت، گفت: "کسی به من، مایک پنس که معاونم یا مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید درباره حمله کذایی به نیروی ما در افغانستان از سوی روسیه اطلاعی نداده است".

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که گزارش روزنامه امریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала