سفیر جاپان خواستار کاهش خشونت ها در افغانستان شد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر جاپان خواستار کاهش خشونت ها در افغانستان شد
سفیر جاپان خواستار کاهش خشونت ها در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر جاپان درکابل می‌گوید، که اگر افغانستان به صلح دست یابد کشورش کمک‌ها به این کشور را بیشتر خواهد کرد.
کمک 8.1 میلیون دالری جاپان برای تهیه و فراهم سازی واکسین به دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کمک 8.1 میلیون دالری جاپان برای تهیه و فراهم سازی واکسین به دولت افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، تاکاشی اوکادا، سفیر تازۀ جاپان برای افغانستان می‌گوید، که طرف‌های درگیر در افغانستان باید خشونت‌ها را کاهش دهند و دربارۀ آتش‌بس به توافق برسند.

سفیر جاپان تأکید می‌کند، که مذاکره و دست یافتن به راه حل سیاسی آسان نیست؛ اما تنها راه دست یافتن به صلح و پایان جنگ در افغانستان است.

تاکاشی اوکادا بیان داشت: «جاپان همه طرف‌ها را فرا می‌خواند که سطح خشونت‌ها را کاهش دهند و سپس دربارۀ آتش‌بس به توافق برسند. بسیار روشن است که خشونت به راه حل نخواهد انجامید و مذاکره، تنها راه است. امیدوارم که مردم افغانستان به یک نتیجه موفقیت آمیز دست یابند».

سفیر جاپان می‌گوید، که مبارزۀ حکومت افغانستان با فساد برای کشورهای کمک کننده به افغانستان مهم است و کمیسیون مبارزه با فساد باید منابع مالی و صلاحیت‌های لازم را برای مبارزه با فساد داشته باشد: «در نشست ژنو، جامعۀ جهانی در پشتیبانی از افغانستان متحد بود؛ اما این یک تعهد یک جانبه نه بل یک تعهد دو جانبه بود. از تعهد رهبران افغانستان به ادامه تلاش‌ها در بخش حکومت‌داری، تطبیق قانون و مبارزه با فساد خرسند استیم. حکومت افغانستان با ایجاد کمیسیون مبارزه با فساد، یک گام بزرگ برداشته است. امیدوارم که به این کمیسیون، منابع مالی و صلاحیت لازم داده شود تا بتواند مسؤولیت‌هایش را که برای افغانستان و کشورهای کمک کننده مهم استند عملی بسازد».

سفیر جاپان می‌گوید، که اگر افغانستان به صلح دست یابد کشورش کمک‌ها به این کشور را بیشتر خواهد کرد: «جاپان به پشتیبانی از افغانستان در چندین بخش به‌شمول کشاورزی، توسعه روستاها، آموزش، صحت، توسعۀ منابع انسانی و امنیت ادامه خواهد داد. همچنان نخست وزیر جاپان تعهد کرده‌است که با پیشرفت روند صلح، جاپان آماده‌است که کمک‌های بیشتر را به مردم افغانستان بررسی کند».

یادآوری می کنیم، که جاپان از سال ۲۰۰۱ میلادی بدینسو شش اعشاریه هشت میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده‌است. سفیر جاپان می‌گوید، که این کشور تا سال ۲۰۲۴میلادی نیز هر سال یک صد و هشتاد میلیون دالر دیگر را به افغانستان کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала