واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح در مورد کشتار «شیعیان» در کابل

© Sputnik / Z.M واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح در مورد کشتار «شیعیان» در کابل
 واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح در مورد کشتار «شیعیان» در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات معاون اول رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که دولت افغانستان پشت پرده داعش در این کشور است.

به گزارش دفتر اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به اتهامات مرالله صالح،معاون اول رئیس جمهور افغانستان مبنی بر هشدار این گروه برای کشتار شیعیان، دولت را به حمایت و استفاده از گروه تروریستی داعش متهم کرد.

امرالله صالح اعضای پارلمان را به فساد گسترده متهم ساخت - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح اعضای پارلمان را به فساد گسترده متهم ساخت

سخنگوی طالبان در توئیتی نوشت: «انتقال و پرتاب تعداد زیادی از راکت به شهر کابل از طرف داعشی‌های امرالله صالح، آشکار می‌سازد که ارگان‌های امنیتی اداره کابل هنوز هم باقوت پشت پدیده داعش ایستاده‌اند و هر روز برنامه‌های جدیدی را بر آن‌ها تطبیق می‌کنند تا شهر کابل بیشتر زیرخطر معرفی شده و از محراق توجه جهانیان خارج نشود».

صالح صبح امروز با انتشار پیامی در فیسبوک نوشت: «طالبانِ داعشی» هشدار داده‌اند که اگر زندانیان آن‌ها اعدام شوند کابل را به کشتارگاه شیعه تبدیل خواهند کرد.

طالبان پیش از این نیز بارها تاکید کرده بود که دولت افغانستان از عملیات‌های گروه تروریستی داعش استفاده ابزاری و تبلیغاتی زیادی کرده و بارها حملات داعش را به طالبان نسبت داده است.

این گروه اظهارداشت که «دولت افغانستان با جنایات داعش تلاش دارد تا نگاه افکار عمومی را از ناکارآمدی خود به‌سوی دیگری معطوف بدارد و وانمود کند که علت اصلی موفق نشدنش داعش است که نمی‌گذارد امنیت در کشور برقرار شود».

طالبان گفته بود که دولت افغانستان با حمایت از داعش تلاش دارد، جنگ‌های داخلی و فرقه‌ای‌ ـ‌ مذهبی را شعله‌ور سازد تا از این طریق «به بهانه نابودی داعش پای کشورهای همسایه را به افغانستان بکشاند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала