بازرگانان افغان سالانه 25 درصد درآمدهای شان را صرف تامین امنیت خود می‌کنند

© AP Photo / Elaine Thompsonبازرگانان افغان سالانه 25 درصد درآمدهای شان را صرف تامین امنیت خود می‌کنند
بازرگانان افغان سالانه 25 درصد درآمدهای شان را صرف تامین امنیت خود می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدراسیون اتاق‌های افغانستان می‌گوید که بازرگانان سالانه 25 درصد درآمدهای خالص شان را برای تأمین امنیت جان و مال خود هزینه می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسؤولان این فدراسیون می‌گویند که با ادامۀ اوضاع ناامن کنونی سرمایه‌گذاری‌های موجود از کشور بیرون خواهند شد.

خانجان الکوزی، معاون فدراسیون اتاق‌های افغانستان گفت: «بربنیاد قانون اساسی، تأمین امنیت مال و جان سرمایه‌گذاران وظیفۀ تو است، جناب رئیس‌جمهور! ما چه نیازداریم که محافظ بگیریم و موترهای زرهی بخریم؟»

شکایت بازرگانان از بسته‌شدن راه‌های زمینی به‌روی صادرات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
شکایت بازرگانان از بسته‌شدن راه‌های زمینی به‌روی صادرات افغانستان

شماری از صاحبان صنایع می‌گویند درحال حاضر بخش خصوصی یک منبع درآمد به باج‌گیران، حکومت و مخالفان مسلح دولت مبدل شده‌است.

سخی احمد پیمان، معاون فدراسیون اتاق‌های افغانستان اظهار داشت: «اکنون بخش خصوصی و بازرگانان به یک منبع عواید برای دزدان، فساد پیشه‌گان و مخالفان مسلح مبدل شده‌است. حکومت باید خود را خبر بسازد که این چالش‌ها مشکلات را بیشتر خواهند ساخت».

محمد یوسف مهمند، بازرگان نیز افزود: «در این وضیعت کی می‌خواهد کار کند؟ ما به سرمایه‌گذاری‌های قبلی خود پشیمان هستیم؛ وقتی خانه در امن نیست و بازار برای ما امن نیست».

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله اما می‌گوید که این وزارت تلاش دارد امنیت بازرگانان را بگیرد: «ما کارهای مان را بیشتر ساخته‌ایم تا به‌صورت درست امنیت بازرگانان و سرمایه‌گذاران تأمین شود».

بربنیاد اطلاعات نُخستین مسؤولان فدراسیون اتاق‌های افغانستان، در دو هفتۀ اخیر بیش از بیست وپنج مورد رویدادهای امنیتی در بخش خصوصی رخ داده‌اند که بیشترین آن‌ها رویدادهای آدم‌ربایی و دزدی‌های مسلحانه بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала