روایت‌های چندگانه از چگونگی جان باختن فردین امینی گویندۀ خبر تلویزیون آریانا

© Photo / facebook account of Sayed Ali Kazemiروایت‌های چندگانه از چگونگی جان باختن فردین امینی گویندۀ خبر تلویزیون آریانا
روایت‌های چندگانه از چگونگی جان باختن فردین امینی گویندۀ خبر تلویزیون آریانا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از چگونگی جان‌باختن فردین امینی، گویندۀ خبر تلویزیون آریانا روایت‌های چندگانه‌یی وجود دارند.

به گزارش اسپوتنیک، خانوادۀ فردین امینی ادعا می‌کند که او از سوی افراد نامعلوم به‌گونۀ مرموز کشته شده‌است و این رویداد باید به‌گونۀ همه‌جانبه بررسی شود.

اما امرالله صالح، معاون نخست رئیس‌جمهور، گفته‌است که مرگ فردین امینی یک رویداد تروریست نیست.

وزارت داخله که روز گذشته گفته بود فردین خودکشی کرده‌است، اکنون می‌گوید که مرگ او یک رویداد جنایی است.

فردین امینی، روز گذشته به‌گونۀ مرموز در کابل جان باخت.

خبرنگار آریانا نیوز ترور شد - اسپوتنیک افغانستان
مرکز خبرنگاران افغانستان خواستاری بررسی چگونگی کشته شدن فردین امینی شد

یک روز پس از جان باختن او تصویری در شبکه‌های اجتماعی دست بدست می‌شود که ظاهرأ جریانی را نشان می‌دهد که فردین با چیزی که در دست دارد، دست به خودکشی می‌زند.

شیرعابدالدین، کاکای فردین امینی امروز به طلوع‌نیوز گفت: «از نیروهای امنیتی خواست ما این است که پیگرد قانونی، جدی شود و قاتلین را به سزای اعمال شان برسانند».

حسیب‌الله، همسایه فردین امینی نیز افزود: «او را کشتند. این بچه تحصیل کرده و گویندۀ موفق بود. روانی نبود. کدام خشونت خانواده‌گی نداشت و یک زنده‌گی آرام داشت. چرا این خودکشی کند؟»

برای دریافتن چگونگی رویداد جان باختن فردین امینی، امروز به شهرک منشی میرغلام، در ساحه کاریز ولسوالی شکر درۀ کابل – جایی‌که این رویداد در آن‌جا رخ داد – رفتیم، اما تفنگ‌داران غیرمسؤول در این بخش به ما اجازه ندادند که به محل اصلی این رویداد برویم و تصویر بگیریم.

سخی که گواه رویداد جان باختن فردین بود، چشم‌دید خورا این‌گونه بیان می‌کند: «وقتی من به محل رویداد رسیدم، زنده بود و تقریبأ در پنج متری و شش متری رسیدم که او را در رنجر بردند».

معاون نخست رئیس‌جمهور در جلسۀ شش ونیم صبح امروز گفت که مرگ فردین امینی یک رویداد هراس‌افگنانه نیست. امرالله صالح تأکید کرده‌است که خانوادۀ فردین حق عدالت‌خواهی را دارند، اما اگر ادعای مرموز بودن در میان باشد، پولیس مجبور خواهد بود که تمامی اعضای خانوادۀ او به‌شمول زنان را زیر بازپرس قرار دهند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت امور داخله اظهار داشت: «یک قضیه جنایی است. پولیس تحقیقات نهایی و تخنیکی خود را انجام می‌دهد و ما نتیجه‌اش را شریک می‌سازیم. اما با تأسف که خانوادۀ امینی اجازۀ تحقیقات به طب عدلی را ندادند».

فردین امینی چندین سال در رسانه‌های گوناگون کار کرد و از یک سال به این‌سو گویندۀ خبر آریانا نیوز بود. او یک سال پیش عروسی کرده بود.

فردین، چهارمین خبرنگار است که در جریان یک ماه گذشته در کابل جان می‌بازد. یک روز پیش از جان باختن فردین، ملاله میوندی، گویندۀ خبر تلویزیون انعکاس در ننگرهار کشته شد. پیش‌تر از آن الیاس داعی، خبرنگار رادیو آزادی و یما سیاوش، گویندۀ پیشین برنامه‌های طلوع‌نیوز در انفجارهای جداگانه در هلمند و کابل کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала