پاکستان و هند در فهرست 5 کشور خطرناک برای روزنامه‌نگاران

© Fotolia / Mihajlo Maricicپاکستان و هند در فهرست 5 کشور خطرناک برای روزنامه‌نگاران
پاکستان و هند در فهرست 5 کشور خطرناک برای روزنامه‌نگاران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در گزارشی، 5 کشور از جمله پاکستان و هند را به عنوان "خطرناک‌ترین کشورها برای روزنامه‌نگاری در جهان" اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از hindustantimes، با نزدیک شدن به پایان سال 2020 ، فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران (آی اف جی) در گزارشی، 5 کشور از جمله پاکستان و هند را به عنوان "خطرناک ترین کشورها برای روزنامه‌نگاری در جهان" معرفی کرد.

یما سیاوش خبرنگار پیشین طلوع   - اسپوتنیک افغانستان
دشمنان وطن خبرنگاران را می کشند تا زبان حقیقت بسته شود

بر اساس این گزارش، از شروع سال 1990 تا 2020 حدود 2 هزار و 658 روزنامه‌نگار جان خود را از دست دادند. در این فهرست، عراق با کشته شدن 340 ژورنالیست در رأس خطرناک ترین کشورها برای روزنامه نگاری عملی قرار دارد.
در عین حال 178 خبرنگار در مکسیکو، 178 نفر در فیلیپین، 138 روزنامه‌نگار در پاکستان و 116 نفر در هند جان خود را از دست داده‌اند.
در سال جاری میلادی، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران مرگ 42 خبرنگار و پرسنل رسانه‌ای در 15 کشور را در حملات هدفمند، بمب‌گذاری و تیراندازی ثبت کرده است.
یادآوری می‌شویم که براساس گزارش‌های نهاد «نی» تلفات خبرنگاران در دوره ریاست جمهوری اشرف غنی در مقایسه با میزان تلفات در فاصله سال‌های 2001 تا 2014 افزایش بیش از 4 برابری داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала