صالح: پولیس کابل روز گذشته دستاوردهای عالی داشت

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری کشور میگوید که پولیس ملی در 24 ساعت گذشته، دستاوردهای خوبی در شهر کابل داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری ، امروز دوشنبه (24 قوس) در گزارش جلسه شش و نیم خود گفته:"در قطار ده‌ها دستاورد کوچک و دو سه دستاورد بزرگ پولیس توانسته است که سلطان مشهور به نسیم سگ را در حوزه سیزدهم که یکی از چپاولگران بود به پنجه قانون بسپارد".

 واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح در مورد کشتار «شیعیان» در کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح در مورد کشتار «شیعیان» در کابل

وی همچنان گفته:" سرک سیلو ترصدگاه دزدان شده است. مرگ صدیقی را فراموش نکرده‌ایم. با آنکه حوزه پنجم دستاوردهایی داشته است ولی وظیه مشخص شان دستگیری همان‌هایی است که صدیقی را شهید ساختند. طرح برای حفاظت از سارنوالان و تامین امنیت آنها نیز زیر کار است. آنها یعنی سارنوالان خود در ریختن این طرح بصورت مستقیم نقش دارند.

به گفته معاون اول "در حوزه هشتم جایی که یکی از سارنوالان ما حبیب الله خان را ترور کردند در یک ماه بیشتر از چهل عراده موترسایکل بی‌سند توقف داده شده است . ترور شهید حبیب الله با استفاده از یک تکتیک تکراری انجام یافته است. موترسایکل سواران منتظر در کنار جمپ داخل سرک فرعی – انداخت آنی و فرار بدون تشویش از راه بندان. این تاکتیک با آنکه کهنه شده است اما بازهم خلایی است که پر نشده است".

به گفتۀ وی، در بیست و چهار ساعت گذشته در تمام کابل پنج واسطه یا موتر دزدی شده است. اما در عین حال بنابر بیداری و تلاش پولیس تعدادی از موترهای دزدی شده دوباره بدست آمده اند. 

معاون اول ریاست جمهوری گفته، از امنیت ملی کابل بخاطر خنثا سازی یک بمب در حوزه سیزدهم ابراز قدردانی می‌نمایم. این اداره سخت کوش و سحر خیز در عین حال توانسته است عاملین بمب گذاری را نیز دستگیر نماید.

این در حالیست که روز گذشته یک دادستان توسط افراد مسلح ناشناس به قتل رسید. پولیس کابل گفته که این موضوع را تحت بررسی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала