کمین‌ خوردن نیروهای دولتی در جلریز

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDT کمین‌ خوردن نیروهای دولتی در جلریز
  کمین‌ خوردن نیروهای دولتی در جلریز  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قطعه‌ی عملیاتی نیروهایی امنیتی که برای پاکسازی شاهراه «نمبر۲» در ولسوالی جلریز این ولایت رفته بودند، حین برگشت به کابل با کمین جنگ‌جویان گروه طالبان برخورده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، مهدی راسخ، نماینده‌ی مردم ولایت میدان‌وردک در مجلس نمایندگان می‌گوید که قطعه‌ی عملیاتی نیروهایی امنیتی که برای پاکسازی شاهراه «نمبر۲» در ولسوالی جلریز این ولایت رفته بودند، حین برگشت به کابل با کمین جنگ‌جویان گروه طالبان برخورده است.

ارتش افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کمک مالی ترکیه به ارتش افغانستان

راسخ امروز (دوشنبه، ۲۴ قوس) به گفت که این قطعه‌ی عملیاتی با کمیت ۱۵۰ نفری در روستای «اسماعیل‌خیل» ولسوالی جلریز از حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته هنوز در محاصره‌ی جنگ‌جویان طالبان قرار دارد.

این عضو مجلس نمایندگان افزود که این نیروها در بیش از ۷۰ عراده تانک جابه‌جا بوده‌اند. درگیری میان دوطرف تاکنون جریان دارد.

به گفته‌ی او، در جریان این درگیری تلفاتی بر نیروهای دولتی نیز وارد شده است.

مهدی راسخ تأکید کرد که هنوز به‌دلیل خراب‌بودن هوا حمایت هوایی از این نیروها صورت نگرفته است.

آقای راسخ وضعیت برای این نیروها را «وخیم» خواند و گفت که اگر از آنان حمایت هوایی و زمینی نشود، احتمال تلف‌شدن تمامی این نیروها وجود دارد.

در همین حال فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی، کمین‌خوردن این نیروها و محاصره‌ی آنان توسط جنگ‌جویان گروه طالبان را رد کرد.

وی گفت که این نیروها هم‌اکنون مصروف پاکسازی بخش‌هایی از مناطق ولسوالی جلریز از وجود طالبان اند. او گفت که در جریان این درگیری تلفات نیز بر طالبان وارد شده است.

این وزارت روز دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته (۱۷ قوس) اعلام کرد که شاهراه «نمبر۲» جلریز – میدان‌شهر از وجود جنگ‌جویان این گروه پاکسازی شده است.

گفتنی است که شاهراه جلریز– میدان‌شهر از شاه ‌راه پررفت ‌وآمد کشور می‌باشد که ولایت‌های مرکزی کشور را با کابل وصل می‌کند.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала