واکنش‌ها به مرگ مرموز فردین امینی

© Photo / facebook account of Sayed Ali Kazemi واکنش‌ها به مرگ مرموز فردین امینی
 واکنش‌ها به مرگ مرموز فردین امینی      - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گوینده تلویزیون آریانا به تاریخ 11 دسامبر بطور مرموز کشته شد.

به گزارش اسپوتنیک، فردین امینی گوینده تلویزیون آریانا به تاریخ ( 11 -دسامبر) سال جاری بطور مرموز کشته شد.به زودی طارق آرین سخنگوی وزارت داخله افغانستان، با نشر خبری اعلام کرد که فردین امینی، به شهرک منشی میر غلام رفته و از موتر خود پایین شده به طرف کوه دویده و توسط سنگ نوک ‌تیز گردن خود را برید که شواهد موجود می‌باشد.

پس از نشر این اعلامیه احمد قریشی رئیس اجرایی مرکز خبرنگاران افغانستان ضمن ابراز همدردی با خانواده و همکارانش در تلویزیون آریانانیوز گفت که پولیس باید به شکل جدی و شفاف این رویداد مشکوک را بررسی و نتیجه دقیق آن را هر چه زودتر اعلام کند.

لحظات بعد امرالله صالح گفت که مرگ فردین امینی تروریستی نیست و افزود که اگر خانواده‌ او اصرار بر مرموز بودن قتل دارند، پولیس مجبور خواهد بود تمام اعضای خانواده را به تحقیق احضار کنند.

روایت‌های چندگانه از چگونگی جان باختن فردین امینی گویندۀ خبر تلویزیون آریانا  - اسپوتنیک افغانستان
روایت‌های چندگانه از چگونگی جان باختن فردین امینی گویندۀ خبر تلویزیون آریانا

دستگاه دولت مکلف به پاسخگویی است، اما هر قتل را مرموز خواندن و حکومت را متهم کردن نه انصاف است و نه قانونی.

به تعقیب این گزارشات شهروندان افغانستان در صفحات مجازی دیگاه خود را در رابطه به این رویداد چنین بیان کردند:

عبدالقدیر میرزایی یکی از مسئولان تلویزیون آریانا در حساب فیسبوک خود نوشت: " گل دیگری از گلستان رسانه‌یی کشور پرپر شد. تاکنون در باره‌ی چگونه‌گی مرگ این خبرنگار جزییات بیش‌تری در دست‌رس نیست".

صدیق الله توحیدی، یکی کارشناسان ارشد افغانستان می گوید: "فردین امینی جوان رسانه گر گوینده اخبار اریانا نیوز  نیز امروز به ابدیت پیوست مرگ وی مرموز است وما خواهان وضاحت هستیم. باورکردن این ادعا که گویا واقعه خودکشی باشد دشواراست .

هر روز جوانی از رسانه های کشور کشته میشود.

توریالی خاوری یک تن از کاربران دیگر می نویسد: "به سلسله قتل های هدفمند وزنجیره ی دولتی یکی از زبده ترین خبرنگاران مربوط آریانا نیوز بنام فردین امینی را در یک عملیه اپراتیفی نه چندان مرموز به قتل رساندند.

کسانی که ازطریق ویدیو کلیپ به صحنه قتل نگاه نموده باشد،به آسانی متوجه می‌شود که این قتل در یک بیابان بزرگ صورت گرفته است که ممکن است دامنه کدام کوهی باشد.

دوم، برهنه بودن پاهای فردین امینی نشان میدهد که باید قبلاً پاهای او بسته بوده باشد.

سوم، دولت اعلام داشت،که گویافردین امینی گلوی خود را با پارچه سنگی بریده است. در تاریخ جرایم جنایی در عملیه خود کشی دیده نشده است تا کسی با پارچه سنگی گلوی خود را بریده باشد واین از لحاظ روانی ممکن نیست.

چهارم، هرگاه فردین عزم خودکشی داشت آیا دست یابی به یک تیغ بران ویا انداختن از بلند منزل ،خوردن مواد زهری. ..برایش مشکل بود؟؟

پنجم، برای داشتن عزم خودکشی ضرورت به سفر در یک بیابان بخاطر چه بود؟ایا چنین کاری در مناطق شهری ممکن نبود؟

ششم، برای انجام خودکشی شرایط ویژه وفشار های شدید روانی بکار است، هرگاه چنین شرایط در خانواده فردین امینی وجود داشت وفامیل او ازین وضعیت خبر می‌داشت، پس چرا خانواده فردین امینی دنبال قاتل میگردند؟؟

هفتم، هنوز فردین امینی در وضعیت خوب قرار داشت که دهن اش را بدست خود پاک میکرد که توسط دسته پولیس انتقال یافت.معلوم است پروسه دوم قتل بعدن صورت گرفت.

خبرنگار آریانا نیوز ترور شد - اسپوتنیک افغانستان
مرکز خبرنگاران افغانستان خواستاری بررسی چگونگی کشته شدن فردین امینی شد

علاوه بر آن دلایل متعدد وجود دارد که قتل او برنامه ریزی شده وسازمان داده شده است.او باید از محیط شهری ربوده شده باشد و به قتل رسانیده شده باشد که اینکار فقط توسط نیروی دولت وستون پنجم در داخل دولت ممکن است.

نیرو های ویژه امنیتی فقط در لحظات جانکدن به سراغ اش رسیدند.

شایان ذکر است که تا کنون تحقیقات جدی مبنی بر روشن شدن این ررویداد هنوز هولناک آغاز نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала