کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان قطع خواهد شد

© Photo / FB/ARG کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان احتمالا قطع خواهد شد
 کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان احتمالا قطع خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیران خارجه و مالیه افغانستان هشدار دادند که کمک‌های اعلام‌شده جامعه جهانی در کنفرانس ژنو به افغانستان مشروط است و اگر شرایط آن‌ها اجرایی نشود امکان قطع کمک‌ها وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالهادی ارغندیوال وزیر مالیه افغانستان در پارلمان این کشور در توضیح درباره کنفرانس ژنو گفت که مجموع تعهدات جامعه جهانی برای کمک به افغانستان 13.4میلیارد دالر بود.

رایزنی اتمر با وزیر خارجه هند درباره گفت و گوهای صلح با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
رایزنی اتمر با وزیر خارجه هند درباره گفت و گوهای صلح با طالبان

وی با تأکید بر اینکه کمک‌ها مشروط است، افزود: اگر شرایط جامعه جهانی برآورده نشود احتمال کاهش و حتی قطع کمک‌ها وجود دارد، اما درصورت تحقق معیارها احتمال افزایش کمک‌ها نیز وجود دارد.

حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان نیز در این نشست اظهار داشت که «همکاری جهان با افغانستان مشروط و منوط به یک رشته شرایط است و بدون اجرای این شرایط، حمایت‌های سیاسی و کمک‌های مالی و اقتصادی تعهدشده به افغانستان، صورت نخواهد گرفت».

وی افزود: بخشی از این شرایط مربوط به صلح و بخش دیگر نیز به مسئله حکومتداری خوب و مسئولانه مرتبط است.

اتمر همچنین در ادامه گفت که جامعه جهانی به صراحت اعلام کرده که با هر صلحی در افغانستان موافق نیست و خواستار صلحی است که سبب حفظ و تقویت نظام جمهوری شود.

در همین حال وزیر خارجه افغانستان رعایت و نهادینه‌شدن حقوق بشر، حقوق زن و حقوق همه شهروندان، حاکمیت قانون، مبارزه با فساد در تمامی سطوح و حمایت از حقوق و آزادهای مدنی مردم را دیگر شروط جامعه جهانی برای ادامه کمک‌ها به این کشور دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала