گفتگوی اشرف غنی و نانسی پلوسی همزمان با تعویق مذاکرات در قطر

© @https://twitter.com/ARG_AFG گفت‌وگوی اشرف غنی و نانسی پلوسی همزمان با تعویق مذاکرات در قطر
 گفت‌وگوی اشرف غنی  و نانسی پلوسی همزمان با تعویق مذاکرات در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشورهمزمان با تعویق مذاکرات در قطر و در آستانه روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا با رئیس مجلس نمایندگان این کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و شماری از اعضای آن  از طریق ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «دو طرف درباره «تعهدات مداوم آمریکا به افغانستان، روند صلح و مراحل بعدی آن، حقوق زنان و نیاز فوری به آتش‌بس» بحث و تبادل نظر کردند و نگرانی خویش را در رابطه با افزایش خشونت‌ها نیز ابراز داشتند».

در این ویدیوکنفرانس بانوی اول افغانستان، معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی و رئیس اداره امور این کشور نیز حضور داشتند.

این ویدئو کنفرانس در حالی صورت گرفت که تیم‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان برای آنچه نیاز به مشورت بیشتر درباره دستورکار مذاکرات گفته شده روند گفت‌وگوها را تا 16 دی ماه به تعویق انداخته‌اند.

گفتنی است که کنگره آمریکا هفته گذشته با تصویب لایحه‌ای کاهش بیشتر نیروها در افغانستان از سطح کنونی 4500 نفر را به گزارش‌دهی پنتاگون و سایر نهادها به کنگره و بررسی شرایط افغانستان مشروط دانست اما فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان تصریح کرده که دستور دارد تا 16 جنوری سطح نیروها به 2500 نفر کاهش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала