سفارت افغانستان: بانک های ایران مسئول گشایش حساب برای شهروندان دارای مدرک قانونی هستند

© K. Bezhanسفارت افغانستان: بانک های ایران مسئول گشایش حساب برای شهروندان دارای مدرک قانونی هستند
سفارت افغانستان: بانک های ایران مسئول گشایش حساب برای شهروندان دارای مدرک قانونی هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 براساس ابلاغیه بانک مرکزی ایران، بانک‌های این کشور موظف به گشایش حساب برای مهاجران افغانستانی دارای مدارک قانونی می‌باشند.
معاون وزیر خارجه ایران در دیدار با محب بر پشتیبانی ایران از افغانستان تاکید کرد - اسپوتنیک افغانستان
معاون وزیر خارجه ایران در دیدار با محب بر پشتیبانی ایران از افغانستان تاکید کرد

به گزارش اسپوتنیک، سفارت افغانستان در تهران اعلام کرد، که بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی ایران، همه بانک‌ها موظف هستند تا برای مهاجران افغانستانی دارای مدارک معتبر اقامتی در ایران خدمات ارائه دهند.

بر پایه خبرنامه سفارت افغانستان در تهران، در پی مراجعه و تماس‌های تیلیفونی عده‌ای از مهاجران محترم افغانستانی مقیم ایران، مبنی بر بسته شدن کارت های عابر بانک آنها طی روزهای اخیر، این سفارت با پیگیری موضوع فوق از مجاری دیپلماتیک با در میان گذاشتن این معضل با وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی، موضوع را در اسرع وقت دنبال نمود.

سفارت افغانستان در ادامه افزود: پس از پیگیری‌ها، مسئولان محترم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشتند که طبق آخرین ابلاغیه بانک مرکزی، تمامی بانک‌ها موظف هستند برای افغانستانی های دارای مدارک معتبر اقامتی، حساب بانکی افتتاح کرده و کارت عابربانک در اختیارشان قرار دهند.

بر اساس اعلام سفارت افغانستان، در صورتی که شعبه‌ای از این دستور کاری پیروی ننماید، مهاجران محترم با اطلاع دقیق از شعبه و محل مورد نظر، دفتر امور مهاجران این سفارت را در جریان قرار دهند تا به اطلاع بخش نظارت بانک مرکزی رسانیده و مورد پیگیری قرار گیرد.

این سفارت همچنین تاکید کرد، از پیگیری‌های همه جانبه مسئولان محترم ادارات ذیربط جمهوری اسلامی ایران نسبت به پیگیری موضوع متذکره اظهار سپاس و قدردانی می‌نماید.

یادآوری می کنیم، که چند روز پیش مهاجران افغانستانی از عدم بازگشایی حساب و انجام عملیات بانکی در برخی بانک‌های کشور خبر داده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала