سازمان ملل: خشونت و جنگ در افغانستان باید متوقف شود

© facebook Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistanدیدار اشرف غنی با نماینده ویژه ای سازمان ملل برای افغانستان و گفت و گو درباره روند صلح
دیدار اشرف غنی با نماینده ویژه ای سازمان ملل برای افغانستان و گفت و گو درباره روند صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان می‌گوید، جنگ و خشونت ها در افغانستان باید هرچه زودتر متوقف شود.

به گزارش اسپوتنیک، دیبورا لاینس نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان در  دیدار با محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور تاکید کرده که باید خشونت و جنگ در افغانستان متوقف گردد

در این دیدار که روز گذشته (سه‌شنبه 26 قوس) در ارگ برگزار شد،

هر دوجانب در خصوص پروسۀ صلح، ضرورت قطع خشونت‌ها و تامین آتش بس و انسجام بهتر کمک های نهادهای مربوط به ملل متحد در راستای مبارزه با ویروس کرونا، صحبت کردند.

رئیس جمهور غنی با اشاره به خواست مردم افغانستان برای تامین آتش بس دایمی و برقراری صلح، گفت که به هیچ وجه افزایش خشونت ها برای ما قابل قبول نیست.

رئیس جمهور افزود که دولت افغانستان اجماع قوی ملی را در پروسۀ صلح به میان آورده است، بناً جامعه بین المللی باید از خواست برحق مردم ما بخاطر ختم خشونت، حمایت همه جانبه نماید.

 گفت‌وگوی اشرف غنی  و نانسی پلوسی همزمان با تعویق مذاکرات در قطر - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی اشرف غنی و نانسی پلوسی همزمان با تعویق مذاکرات در قطر

در مقابل، خانم دیبورا لاینس نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان، جزئیات سفر اخیرش به دوحه را به رئیس جمهور شریک ساخت و بخاطر برگزاری موفقانۀ کنفرانس جینوا به رئیس جمهور غنی و مردم افغانستان تبریک گفت.

وی تاکید کرد که باید خشونت و جنگ در افغانستان متوقف گردد و پروسۀ صلح نتیجۀ مثبت را در قبال داشته باشد.

در اخیر این دیدار، رئیس جمهور با اشاره به چالش های ناشی از موج دوم ویروس کرونا، گفت که دفاتر یونیسف و سازمان صحی جهان(WHO)  در کابل، با توجه به حالات اضطراری و استعجالیت مبارزه با ویروس کرونا، تعهدات شان را بخاطر تقویت سیستم صحی افغانستان و مبارزۀ موثر با موج دوم ویروس کرونا، انجام دهند.

گفتنی است که روز گذشته، محمداشرف غنی رئیس جمهور با خانم نانسی پلوسی رئیس و برخی اعضای دیگر کانگرس ایالات متحده امریکا از طریق ویدیو کنفرانس گفتگو کرد.

هر دو جانب در خصوص تعهدات دوامدار ایالات متحده امریکا به افغانستان،  پروسۀ صلح و مراحل بعدی آن، حقوق زنان و نیاز عاجل به آتش بس بحث و تبادل نظر نمودند و تشویش شان را در رابطه به افزایش خشونت‌ها، ابراز داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала