ادامه اعتراض ها در ‌پیوند به ربوده شدن عبدالروف 9ساله در بلخ و جوزجان

© AFP 2023 / Farshad Usyan ادامه اعتراض ها در‌پیوند به ربوده شدن عبدالروف 9ساله در بلخ و جوزجان
 ادامه اعتراض ها در‌پیوند به ربوده شدن عبدالروف 9ساله در  بلخ و جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالرووف کودک 9 ساله حدود دو ماه پیش حین رفتن به مکتب از سوی افراد ناشناس دارای لباس نظامی ربوده شد. تا کنون دولت محلی 14 عملیات ناکام برای آزادی او داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، از اختطاف عبدالروف، کودک 9 ساله بلخی حدود 50 روز میگذرد، اما خیمه تحصن در درب مقام ولایت بلخ همچنان پابرجاست. و حکومت هم تاحال موفق نشده که عبدالروف را از چنک آدم ربایان آزاد کنند.

معترضان که خواهان آزادی وی و تأمین امنیت بلخ استند، بنادر آقینه و حیرتان را بسته اند.

معترضان میگوید تاکه عبدالروف جان آزاد نگردد، وبه آغوش خانواده اش بازنگردد این عدالت خواهی های مردم ادامه خواهد داشت.

مردم جوزجان نیز در پیوند به ربوده شدن عبدالروف،کودک 9 ساله در ولایت بلخ، اعتراض کرده به جاده های شهر ریختند.

شماری از هموطنان در صفحات اجتماعی با ابراز ناباوری از ناتوانی حکومت در نجات این کودک گفته اند که  والی بلخ باید معاش تمام پرسنل ناکاره وبدون مسئولیت را به پدر عبدالروف جان میداد ، تا عبدالروف را از چنگ آدم ربایان نجات‌ میداد و این همه غوغاهم برپا نمی شد.

 شماری از زنان شهرمزارشریف همراه با مادر عبدالروف 9 ساله راهپیمایی مدنی نموده و در پشت دروازه مقام ولایت بلخ اعتصاب کردند.

مادر عبدالروف 9 ساله که وضعیت جسمی و روحی مناسبی ندارد با حضور در دورازه مقام ولایت بلخ به رسانه ها گفت: من امروز به دروازه حکومت محلی بلخ آمده ام تا برای فرزند 9 ساله ام عدالت و امنیت بخواهم هر روز یکی از فرزندان این وطن ربوده می شود، فرزندم 48 روز شده که اختطاف گردیده و در غول و زنجیر است.

در همین حال معترضین اظهار داشتند: حکومت ناکار آمد است چون که طی این مدت عبدالروف تا کنون از بند آدم ربایان آزاد نشده ما صلح و عدالت می خواهیم و اگر به خواسته های ما رسیدگی نشود اعتراضات مدنی خود را ادامه خواهیم داد.

محمد نبی، پدر این کودک که متعلق به ترکمن‌های شهر مزار شریف است، چند روز پیش گفته بود که آدم‌ربایان در بدل رهایی این کودک از او یک و نیم میلیون دالر درخواست کردند و حتی برای تهدید او بمب دستی به خانه‌اش پرتاب کردند.

یادآوری می کنیم، که چند روز پیش مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین رئیس جمهور نیز در تماس تیلیفونی با پدر این کودک وعده کرده که با نهادهای دولتی یک جا برای رهایی او تلاش خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала