سازمان ملل: میلیون ها افغان نیازمند کمک در زمستان هستند

© AP Photo / Ronald Zak سازمان ملل: میلیون ها افغان نیازمند کمک در زمستان هستند
 سازمان ملل: میلیون ها افغان نیازمند کمک در زمستان هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل متحد اعلام کرده که برای کمک های زمستانی به افغانستان به بودجه 71 میلیون دالری نیاز دارد.

 به گزارش اسپوتنیک رامش راجاسینگام ، دستیار  امور بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه (15دسامبر) در یک کنفرانس گفت: سازمان ملل (UN) برای تأمین نیازهای بیشتر افغانستان به کمک های بشردوستانه در زمستان به 71 میلیون دالر نیاز دارد.

وی افزود: "در پی بدتر شدن اوضاع، از جمله به دلیل شیوع ویروس کرونا ، به بودجه بیشتری نیاز خواهیم داشت. 71 میلیون دالر اضافی برای کمک در زمستان مورد نیاز خواهیم داشت".

به گفته این مقام سازمان ملل، تقریباً نیمی از کودکان زیر پنج در افغانستان سال غذای کافی دریافت نمی کنند.

دیدار اشرف غنی با نماینده ویژه ای سازمان ملل برای افغانستان و گفت و گو درباره روند صلح - اسپوتنیک افغانستان
سازمان ملل: خشونت و جنگ در افغانستان باید متوقف شود

 وی گفت: "طبق گزارش بانک جهانی، بیش از 37 میلیون افغان با درآمد کمتر از دو دالر  و بیش از 20 میلیون نفر با درآمد کمتر از یک دلار در روز زندگی می کنند."

راجاسینگام گفت که "طبق اطلاعات موجود ، در حال حاضبیش از 50 هزارنفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند ، اما ممکن است تعداد واقعی آنها بسیار بیشتر ازاین آمار باشد."

این اظهارات نماینده سازمان ملل در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه ، اشرف غنی ، رئیس جمهور افغانستان اظهار امیدواری کرد که گفتگوهای صلح بین دولت و طالبان به جای قطر در افغانستان ادامه یابد. به گفته وی  مذاکرات در هتل های لوکس دوحه برای مردم افغانستان توهین آمیز است.

پیشتر وزیران خارجه و مالیه افغانستان هشدار دادند که کمک‌های اعلام‌شده جامعه جهانی در کنفرانس ژنو به افغانستان مشروط است و اگر شرایط آن‌ها اجرایی نشود امکان قطع کمک‌ها وجود دارد.

وزیر خارجه افغانستان رعایت و نهادینه‌شدن حقوق بشر، حقوق زن و حقوق همه شهروندان، حاکمیت قانون، مبارزه با فساد در تمامی سطوح و حمایت از حقوق و آزادهای مدنی مردم را دیگر شروط جامعه جهانی برای ادامه کمک‌ها به این کشور دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала