خانواده‌ی یما سیاوش: ضرب‌الاجل تعیین شده امروز به پایان رسید

© sputnik/TA خانواده‌ی یما سیاوش: از هیاهوی مطبوعاتی چیزی ساخته نمی‌شود
 خانواده‌ی یما سیاوش: از هیاهوی مطبوعاتی چیزی ساخته نمی‌شود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانواده‌ی یما سیاوش، به حکومت برای شناسایی و محاکمه‌ی عامل قتل یما سیاوش ضرب‌الاجل تعیین کرده بود که امروز به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، خانواده‌ی یما سیاوش، مجری سابق تلویزیون خصوصی «طلوع نیوز» و مشاور امور روابط عامه‌ی آمریت عمومی دفتر ریاست بانک مرکزی در تاریخ ۲۶ عقرب به حکومت یک ماه ضرب‌الاجل تعیین کرده بود که در شناسایی و محاکمه‌ی فردی که در موتر او (یما سیاوش)، ماین جاسازی کرده و در نهایت سبب قتل او شد، اقدام کند.

اکنون خانواده‌ی سیاوش می‌گوید که حکومت افغانستان و بانک مرکزی به این ضرب‌الاجل هیچ وقعی نگذاشته و ممکن است ضرب‌الاجل را با «نیشخند» به «استهزا» گرفته باشند.

خانواده‌ی سیاوش یک‌بار دیگر تأکید کرده‌اند که نمی‌گذارند خون فرزندشان نادیده گرفته شود. خانواده‌ی سیاوش پنج پرسش اساسی را مطرح کرده و پرسیده است که چرا دوربین‌های بانک مرکزی، چهارراهی‌ها، بالون فضایی و جی‌پی‌اس موتر بانک مخفی نگهداشته می‌شود؟

این خانواده پرسیده است که چرا در این زمینه به هیأت مجلس نمایندگان معلومات داده نمی‌شود و نیز چرا به رسانه‌ها زمینه‌ی دسترسی به اطلاعات فراهم نمی‌شود؟

شریک ساختن محتویات پرونده‌ی قتل یما سیاوش با رسانه‌ها - اسپوتنیک افغانستان
شریک ساختن محتویات پرونده‌ی قتل یما سیاوش با رسانه‌ها

همچنان، خانواده‌ی سیاوش پرسیده است که چرا بانک مرکزی در همکاری با ارگان‌های امنیتی؛ «قاتل، عامل قتل و حامی عامل قتل یما سیاوش را به مردم معرفی نمی‌کند؟» در نهایت این خانواده پرسیده است که «آیا مخفی نگهداشتن کامره‌ها برای وقت‌کُشی و دستکاری در آنها نیست؟»

خانواده‌ی سیاوش افزوده است که در صورت حل نشدن این پرسش‌ها و عدم تمایل دولت و بانک مرکزی در روشن‌شدن «اسرار قتل یما سیاوش»، به خود حق خواهند داد که در مورد امکان دستکاری در دوربین‌های بانک مرکزی و جی‌پی‌اس موتر پس از وقت‌کُشی، مشکوک باشند و صحت آنها را تنها پس از تأیید کارشناسان کرمنال تخنیک بی‌طرف بین‌المللی بپذیرند.

همچنان خانواده‌ی سیاوش تأکید کرده است: «در زمینه‌ی سهل‌انگاری، مشکل‌تراشی و ارائه‌ی معلومات گمراه‌کننده به‌خاطر پایمال‌شدن خون يما سیاوش، اين حق را به خود محفوظ مي‌داريم که از عدم استقلالیت ارگان‌های ذی‌ربط در بررسی قضیه‌ی قتل یما سیاوش از دولت افغانستان و بانک مرکزي افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل و دادگاه لاهه شکايت نماییم».

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری از خانواده‌ی یما سیاوش خواسته است که به حرف حکومت اعتماد داشته باشد.

صالح در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود نوشته است: «از خانواده‌ی شهید سیاوش خواهش می‌نمایم که به حرف ما اعتماد داشته باشند. قضیه فراموش نشده است و هیچگاه نخواهد شد. از هیاهوی مطبوعاتی چیزی ساخته نمی‌شود».

گفتنی است که یما سیاوش و دو همکار دیگرش در ۱۷ عقرب در انفجار ماین مقناطیسی در ساحه‌ی مکروریان ناحیه‌ی اول شهر کابل کشته شدند. مسئولیت این حمله را هنوز شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала