اعلامیه وزارت خارجه در پیوند به سفر هیأت طالبان به پاکستان

© Photo / Facebook/SHQوزیر خارجه پاکستان در دیدار با ملا برادر
وزیر خارجه پاکستان در دیدار با ملا برادر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه اعلام کرد که سفر هیأت طالبان به پاکستان در مشورت با دولت افغانستان انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک،  وزارت امور خارجه در واکنش به سفر هیأت طالبان به پاکستان، روز چهارشنبه(26قوس) با نشر اعلامیه‌ی گفته است که «دیدار هیأت طالبان از اسلام‌آباد در مشورت با دولت جمهوری اسلامی افغانستان و در نتیجه‌ی سفر عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان به افغانستان» انجام شده است.

این در حالی است که یک هیأت از دفتر سیاسی طالبان روز سه‌شنبه، بیست‌وپنجم قوس به اسلام‌آباد رفته است. عمران خان در 29 عقرب به کابل سفر کرده بود.

در خبرنامه وزارت خارجه آمده که سفر هیأت طالبان به پاکستان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روند صلح و آشتی افغانستان است که دولت از آن قدردانی می‌کند.

ملا برادر به پاکستان رفت - اسپوتنیک افغانستان
ملا برادر به پاکستان رفت

وزارت خارجه گفته است که دولت افغانستان توقعات برحق دولت و ملت را با مقام‌های پاکستانی در میان گذاشته است و بر اهمیت کاهش فوری خشونت‌ها، تأمین آتش‌بس فراگیر، رسیدن به صلح پایدار از طریق سازنده تأکید می‌کند.

در خبرنامه وزارت خارجه آمده که کابل امیدوار است، سفر هیأت طالبان به اسلام‌آباد به مثابه گام‌های عملی و سازنده در راستای تحقق‌بخشیدن به اهدافی که در بالا ذکر شد، مفید واقع شود.

سخنگوی طالبان در رشته‌ توییت‌هایی اعلام کرد که ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه و رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در راس هیاتی بنا به دعوت رسمی پاکستان روز سه‌شنبه، ۲۵ قوس، به اسلام‌آباد رفته است.

محمدنعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، گفته است قرار است دراین سفر، ملا برادر با عمران خان، نخست‌وزیر و شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان دیدار کند.

محور این دیدارها از سوی نعیم، موضوعات دوجانبه به‌ویژه مشکلات مهاجران، رفت‌وآمد و مشکلات تاجران خوانده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала