سرما و غم نان؛ افزایش بی‌سابقه قیمت مواد غذایی در بدخشان

© Photo / S A Zسرما و غم نان؛ افزایش بی‌سابقه قیمت مواد غذایی در بدخشان
سرما و غم نان؛ افزایش بی‌سابقه قیمت مواد غذایی در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برف‌باری و بسته شدن راه‌های رفت و آمد به افزایش بی‌سابقه قیمت مواد غذایی در ولایت بدخشان منجر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشانه، اعضای شورای ولایتی بدخشان می‌گویند که با آمدن فصل سرما، قیمت مواد غذایی در این ولایت افزایش فراوان داشته است.

اعضای این شورا ابراز نگرانی میکنند که ممکن است دوام سرما سبب کاهش مواد غذایی و روبرو شدن باشندگان این ولایت با مشکل کمبود این مواد شود.

اعضای شورای ولایتی بدخشان می‌افزایند که وقوع رویدادهای طبیعی تهدید دیگری برای باشنده‌گان مناطق سرحدی این ولایت می‌باشد که همه‌ساله از مردمان این مناطق قربانی می‌گیرد.

محبوب‌الرحمان طلعت، عضو شورای ولایتی بدخشان به خبرگزاری نشانه می‌گوید که برف‌باری‌های اخیر و حضور طالبان در ولسوالی وردوج، راه‌های مواصلاتی نزدیک به چهارده ولسوالی این ولایت را مسدود کرده است.

این عضو شورای ولایتی در مورد افزایش مواد غذایی مثال می‌دهد: «هم‌اکنون مردمان ولسوالی‌های سردسیر و دوردستی که راه‌های رفت‌وآمدشان به مرکز ولایت بسته شده است یک بوری برنج ۲۰ کیلویی را تا چهار هزار افغانی خریداری می‌کنند؛ در حالی که بهای این مقدار برنج در بازارهای مرکزی تنها دو هزار و دوصد افغانی می‌باشد».

مسوولان شورای ولایتی بدخشان حکومت محلی را به ناکامی در حل مشکلات مردم متهم می‌کند و می‌افزایند که آمادگی‌ها برای حل این مشکلات کافی نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала