صالح به مناسبت روز جهانی مهاجرت: غرب یک قفس طلاییست

© Photo / ارگصالح به مناسبت روز جهانی مهاجرت: غرب یک قفس طلاییست
صالح به مناسبت روز جهانی مهاجرت: غرب یک قفس طلاییست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری درمورد اشخاصیکه از افغانستان به بیرون مهاجرت کرده اند گفته است که فرار راه حل نیست.

به گزارش اسپوتنیک، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، به مناسبت روز جهانی مهاجرت، گفته است که فرار در زندگی هیچ انسانی افتخار بزرگ شمرده نمی‌شود، فرار نجات فردی است.
او می‌افزاید: کسانیکه چیزفهم هستند، فرار آنها از افغانستان، یک فاجعه است، در کشور به دانش آنها به تحصیل آنها و به شخصیت آنها قدر، منزلت و یک جایگاه است، اما در کشورهای خارجی برای تحصیل یافته های افغانستان جایگاه بلند وجود ندارد."
آقای صالح می‌افزاید که شاید بخاطر نبود کار، شکایت داشته باشید: "من با شما هم‌صدا هستم که کار وجود ندارد، اما ایجاد این جایگاه معجزه نیست او را باید ساخت! افغانستان دامنگیر فقر، بیچاره‌گی، بی اتفاقی و نا امنی است، شمایی که وطن را ترک می‌کنید، فکر می‌کنید که شما با دانش و مدرک تحصیلی تان احساس بلندتان این صحنه‌ها را ترک می‌کنید که کی این وطن را مدیریت کند، فکر نمی‌کنین که شما با ترک وطن خود سهم می‌گیرین، ولو غیر قصدی در اینکه وطن در اختیار مردمان ناتوانتر از شما قرار داشته باشد."
معاون اول در این پیام خود از گفت: "ما می‌توانیم امروز و آینده را شکل بتیم. کسانیکه نام بزرگ در کشورهای خود دارند، سختی هایی را عبور کردند تا توانستند جایگاهی به خود و به ملت خود ایجاد بکنند."
آقای صالح در ادامه گفت: "امروز افغانستان از شما یک قربانی خواهان است و او اینکه هیچ چیزی به سادگی بدست نمیاید، بیایید از این موانع باهم بگزریم تا باشد نسل‌های بعد از ما وشما این همه زشتی ها و این همه بدبختی‌ها را که ما متقبل شدیم، آنها متقبل نشند. شما دربرابر خود، خانواده و وطن که به شما خیلی نیاز دارد مسئولیت بزرگ دارید."
وی افزود: "یا شما می‌ایستین در اینجا و همدرد با ملت تان می‌باشید ویا ترجیع می‌دهید که از همه این دردهای میلیونها نفر که امیدشان شما هستین و شانه خالی کنین و فرار کنین و بروید و خادم غربی‌ها شوید." معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که اگر اینجا دردی است، در پهلوی از او عزت نیز است. اگر اینجا مشکلی است، پهلوی مشکل شما وقار دارین. اگر اینجا عدالت نیست، شما مسئولیت دارید که عدالت را ایجاد کنید. غرب یک ققس طلایی است.
امرالله صالح در این پیام گفت: "با ملت خود همدرد بانید هم شانه و هم‌صدا بانید و بخاطر عبور از این مشکلات نیاز به قربانی داریم. بزرگترین قربانی که ملت از شما نیاز دارد، به حل مشکل از دانش، تحصیل و جوانی تان استفاده کنید."
او در اخر افزود که اگر می‌خواهید جسم و روح‌تان باهم در یک خط در یک رسالت در حرکت باشد در وطن باقی بانید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала