گشایش پنج کارخانۀ صنعتی در ولایت هرات 

© facebook Herat Governorگشایش پنج کارخانۀ صنعتی در ولایت هرات
گشایش پنج کارخانۀ صنعتی در ولایت هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنج کارخانۀ صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از بیست میلیون دالر در شهرک صنعتی ولایت هرات گشایش یافتند.
 آزمون رقابتی؛ هرات نیازمند پنج ‌هزار آموزگار است  - اسپوتنیک افغانستان
آزمون رقابتی؛ هرات نیازمند پنج ‌هزار آموزگار است

به گزارش اسپوتنیک این کارخانه‌ها در بخش ساخت دستگاه‌های تولید برق خورشیدی، تولید خوراکۀ مرغ، پردازش گندم و تولید پروفیل فعالیت می‌کنند.

نثار احمد غوریانی، وزیر صنعت و تجارت در مراسم گشایش این کارخانه گفت، که سیاست دمپنگ کشورهای همسایه و فساد گسترده در گمرک‌ها زیان‌های هنگفتی به صنایع کشور وارد کرده‌است: «در همین هفته، متأسفانه که چهار کارخانه بسته شده‌اند و بیشتر از ۲۱ هزار نفر بیکار شده‌اند».

سرمایه‌گذاران هرچند برای سرمایه‌گذاری در کشور خوشبین اند اما از آن‌نچه که فساد در گمرکات و دیگر ادارات دولتی می‌دانند، انتقاد می‌کنند.

مقام‌های وزارت مالیه نیز پیش از این وجود فساد در گمرک‌ها را تأیید کرده‌اند اما گفته‌اند که تلاش‌ها و برنامه‌ها در راستای مبارزه با آن نیز به راه انداخته شده‌اند.

سید وحید قتالی والی هرات بیان داشت: «سیاست‌های دمپینگ منطقه اجازه نمی‌دهد که سرمایه‌گذاران ما رقابت کنند».

حمیدالله خادم، رییس اتاق معادن و صنایع هرات نیز اظهار داشت: «هزینه‌هایی که ما برای تأمین امنیت می‌پردازیم و در فساد می‌پردازیم اگر کم شود ما می‌توانیم رقابت کنیم».

نمایند‌گان بخش خصوصی ناامنی‌ها و اوضاع مبهم سیاسی کشور را از چالش‌ها و نگرانی‌های دیگر فرا راه سرمایه‌گذاری‌ها در کشور می‌‎گویند.

توکل احمدیار، رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بیان داشت: «بخاطری‌که امنیت خوب نیست، روند سرمایه‌گذاری بسیار کند است».

به‌گفتۀ اتاق معادن و صنایع هرات، در یک سال گذشته نزدیک به ۱۵۰کارخانۀ صنعتی در شهرک صنعتی هرات به‌علت فساد در گمرکات از فعالیت بازمانده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала