صالح: دولت هرگز خواستار ماندن نظامیان آمریکایی نبوده

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که دولت افغانستان هرگز خواستار ادامه حضور نظامیان آمریکایی نبوده و نیروهای خارجی برای منافع خویش در افغانستان حضور دارند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور گفته است که دولت هرگز خواستار باقی ماندن نظامیان آمریکایی در این کشور نشده و تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان آماده دفاع از کشور هستند.

وی افزود: 96 درصد عملیات‌ها توسط نیروهای افغان انجام می‌شود، خلبان‌ها و کماندوها از خود ما هستند، آموزش توسط خود ما است و بخشی از هزینه نیروها را نیز خود ما می‌پردازیم.

صالح با اشاره به ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان نیز گفت: آن‌ها برای منافع خود در افغانستان مانده‌اند؛ در برخی بخش‌ها منافع آن‌ها با ما یکی است که از جمله آن مبارزه با تروریسم است.

این در حالی است که روند کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان آغاز شده و قرار است تا 25 دی ماه سطح نیروها در این کشور به 2500 نفر کاهش یابد.

از سوی دیگر نیز واشنگتن در توافقنامه آمریکا-طالبان متعهد شده تا مبتنی بر شرایطی مشخص همه نیروهای خارجی تا ماه می سال 2021 خاک افغانستان را ترک کنند.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان پیش از این نیز تصریح کرده بود که آمریکا به دلیل منافع استراتژیک و ژئو استراتژیک، منافع اقتصادی و مسائل بزرگ منطقه‌ای خاک افغانستان را ترک نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала