اشرف غنی با هیئت مذاکره ‌کننده دولت دیدار کرد

© @ARG_AFG دیدار اشرف غنی با هیئت مذاکره‌کننده دولت دیدار کرد
 دیدار اشرف غنی با هیئت مذاکره‌کننده دولت دیدار کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌ جمهور غنی پیش از چاشت امروز با اعضای هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان با طالبان در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  وحید عمر، مشاور آقای غنی می‌گوید که در این دیدار، رییس‌جمهور غنی از این هیئت خواست که یافته‌های و برداشت‌های شان را از گفت‌وگو با طالبان با مردم شریک بسازند و پیش از آغاز دو دوم مذاکرات با اقشار مختلف مردم مشوره کنند.

این هیئت، در حدود سه ماه با هیئت طالبان در دوحه مذاکرات صلح را به‌پیش بردند. این مذاکرات هفتۀ پیش برای سه هفته متوقف شد. رییس‌جمهور غنی مأموریت هیئت جمهوری اسلامی افغانستان را موثر خوانده‌است و از آنان به این دلیل سپاسگزاری کرده ‌است.

غنی با نکوهش یورش دیروز غزنی، یکبار دیگر خواستار پذیرش آتش بس از سوی طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان
غنی با نکوهش یورش دیروز غزنی، یکبار دیگر خواستار پذیرش آتش بس از سوی طالبان شد

عمر در این باره در تویترش نگاشته ‌است: «رئیس ‌جمهور با هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان دیدار نمود. ضمن قدردانی از متانت، وحدت نظر و نماینده‌ گی موثر هیات مذاکره کننده از ارزش‌ها و آرمان‌های مردم افغانستان، گزارش هیئت را از دور اول مذاکرات شنید و دیدگاه‌ های رهبری دولت را با آن‌ها شریک ساخت».

پیش از این، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی نیز با این هیئت در کابل دیدار کرده بود. آقای عبدالله نیز خواستار شریک ساخت ه‌شدن جزییات صلح با مردم شد.

قرار است مذاکرات صلح به روز شانزدهم ماه جدی از سر گرفته شود. حکومت افغاسنتان اصرار دارد که این دور مذاکرات در افغانستان ‌پیش برده شود اما طالبان با این کار مخالف استند و می‌گویند مذاکرات هم‌چنان در دوحه ادامه خواهد یافت.

هیئت‌ طالبان که پس از توقف مذاکرات به پاکستان رفت، روز گذشته با عمران‌خان، نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

دفتر نخست‌ وزیر پاکستان می‌‎گوید که در این دیدار عمران‌ خان خواستار کاهش خشونت‌ها در افغانستان شده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала