تمدید تیم نظارت بر تحریم های مربوط به طالبان توسط سازمان ملل

© AFP 2023 / Timothy A. Clary تمدید تیم نظارت بر تحریم های مربوط به طالبان توسط سازمان ملل
تمدید تیم نظارت بر تحریم های مربوط به طالبان توسط سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل متحد، ماموریت تیم نظارت از تحریم‌های این سازمان بر افراد و نهادهای مرتبط به طالبان را تا ۱۲ ماه دیگر تمدید کرد.
سازمان ملل: افغانستان در پایین‌ترین رده توسعه بشری در جهان قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
سازمان ملل: افغانستان در پایین‌ترین رده توسعه بشری در جهان قرار دارد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، شورای امنیت سازمان ملل در یک اعلامیه از تلاش‌های طالبان و حکومت افغانستان برای برگذاری گفتگوهای میان افغانستانی استقبال کرده است.

این شورا همچنان تاکید کرد، که این تیم  حمایت قوی و دسترسی برای جمع کردن معلومات باید داشته باشد.

این در حالی است، که عادله راز، نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت بر ادامه فعالیت این تیم در افغانستان تاکید کرد و آن را برای مهار فعالیت طالبان به ویژه در بخش نظارت از تعهدات طالبان برای صلح به شمول تعهدات این گروه برای قطع روابط با القاعده مهم خواند.

 عادله راز در این باره گفت: "ما میخواهیم مطمین شویم که این تعهدات در عملکرد طالبان انعکاس پیدا کنند که این گروه در حملات تروریستی دست ندارد و همچنان با گروهای تروریستی فعالیت و همکاری نمی‌کند".

عادله راز همچنان گفت، که گزارش‌ها نهادهای امنیتی افغانستان و این تیم با هم متفاوت است.

عادله راز افزود: "طالبان سطح‌ خشونت‌ها را بلند نگهداشته است و همچنان با گروهای تروریستی روابط دارد و به همین ترتیب هر گونه نرمش و انعطاف پذیری علیه طالبان بدون ییشرفت واقعی و واکنش متقابل  نتیجه مثبت نخواهد داشت و به ضرر مذاکرات صلح خواهد بود".

عادله راز همچنان گفت: "وضعیت امنیتی در افغانستان با وجود پیشرفت‌ها در گفتگوهای صلح برای غیرنظامیان قابل نگرانی است".

بر بنیاد گزارش سرمنشی عمومی سازمان ملل در سال روان میلادی خشونت‌ها در افغانستان نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

نماینده افغانستان در سازمان ملل همچنان تاکید کرده است، که گروه‌های مخالف دولت عامل ۹۲ درصد حملات و همچنان ۹۵ درصد درگیری‌های مسلحانه است.

او در این باره گفت:  "طالبان در قتل‌های هدفمند، حملات بر زیرساخت‌های عامه مانند مکاتب، شفاخانه‌ها و پل‌ها دست دارد و همچنان از مردم بحیث سپر استفاده میکند که این کارها نقض واضح حقوق بین الملل بشر است. این‌ها قابل قبول نیست و خواست‌ها فوری حکومت و سرمنشی سازمان ملل متحد را برای اعلام آتش بس سرتاسری تقویت میکند".

یادآوری می کنیم، که در این اواخر خشونت‌ها در افغانستان به ویژه قتل‌ها هدفمند افزایش یافته است که نگرانی مردم را بر انگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала