انفجار مدهش موتربمب طالبان در فاریاب

© Sputnik انفجار قوی موتربمب طالبان در فاریاب
 انفجار قوی موتربمب طالبان در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسُولین محلی در ولایت فاریاب از انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان در بازار ولسوالی دولت‌آباد این ولایت خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نقیب‌الله فایق، والی فاریاب امروز (سه‌شنبه، ۲ جدی) در صحبت با رسانه ها گفت که این انفجار حوالی ساعت ۱۲:۳۰ بامداد در ورودی بازار ولسوالی دولت‌آباد رخ داده است.

آقای فایق افزود که هدف این موتر بمب ‌گذاری‌شده ساختمان ولسوالی بوده و قبل از رسیدن به هدف توسط نیروهای امنیتی شناسایی و مورد هدف قرار گرفته است. او تأکید کرد که پس از وقوع انفجار، مهاجمان به درگیری با نیروهای امنیتی پرداخته‌اند.

والی فاریاب تأکید کرد که تاکنون درگیری به‌صورت پراکنده میان دو طرف جریان دارد، اما خطر حمله‌ی تهاجمی طالبان دفع شده است.

او در مورد تلفات نیروهای امنیتی در این انفجار و درگیری گفت که تاکنون دو سرباز نیروهای دولتی کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شده‌اند. زخمیان هم‌اکنون برای درمان به شفاخانه منتقل شده‌اند.

فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
جلوگیری از یک حمله تروریستی خونین در فاریاب

به گفته‌ی نقیب‌الله فایق، همچنان در جریان درگیری شش جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و چهار جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

او تأکید کرد که شدت انفجار به حدی بوده است که ده‌ها خانه‌ی مسکونی و صدها دکان در اطراف محل انفجار به‌صورت کامل از بین رفته است. آقای فایق گفت که هنوز اجساد بیشتر کشته‌شدگان در زیر آوارها اند.

از سویی هم، او تأکید کرد که تلاش‌ها برای بیرون‌کشیدن اجساد آغاز شده است.

والی فاریاب انفجار این موتر بمب‌گذاری‌شده را در بازار ولسوالی دولت‌آباد جنایت خواند. او گفت: «انفجار هزاران كيلوگرام مواد انفجاري در بين بازار و خانه‌هاي مردم جنايت است»

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

شایان ذکر است، ولایت فاریاب در شمال کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی دولت‌آباد حضور و فعالیت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала