ملا برادر: فیصله های مذاکرات صلح در مشورت با رهبری طالبان در پاکستان نهایی می‌شود

© Photo / M.Nملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد
ملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سیاسی دفتر طالبان در قطر، در دیدار با زخمیان این گروه در شهر کراچی پاکستان گفته است که رهبری این گروه در پاکستان از تمامی فیصله های مذاکرات صلح قطر آگاه است.

به گزارش اسپوتنیک، ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان می‌گوید که تمامی فیصله‌ها را در مذاکرات صلح پس از شریک ساختن با رهبری و شورای علمای این گروه در پاکستان نهایی می سازند.

ملا برادر این گفته‌ها را در دیدار با زخمیان این گروه در شهر کراچی پاکستان ابراز کرده‌است و نیز تاکید می ورزد که رهبری طالبان در پاکستان حضور دارد. اما طالبان در باره محل این سخنرانی ملا برادر تاکنون چیزی نگفته‌اند.

کاهش خشونت‌ها محور گفتگوهای عمران خان و ملا برادر - اسپوتنیک افغانستان
کاهش خشونت‌ها محور گفتگوهای عمران خان و ملا برادر

ازسوی دیگر منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که یک هیات طالبان به رهبری ملاعبدالغنی برادر که از قطر به پاکستان رفته است دردیدار با فرمانده‌هان جنگی طالبان، در باره کاهش خشونت‌ها گفت‎وگو کرده‌است.

 بر بنیاد گزارش ها ملا برادر به زخمیان طالبان در شهر کراچی پاکستان سخنرانی کرده است.

ملا برادر در جمع هواداران این گروه در کراچی گفته‌است:«اینجا اگر چه هر چیزی بر ما گذشته است، اما باز هم مجبور هستیم که بیایم چرا که در این جا افراد معدودی نیستند، در این جا تمام رهبری ما و شما قرار دارند.»

این مقام طالبان به هواداران اش اطمینان می دهد که مذاکرات صلح در مشوره با رهبری این گروه به پیش برده می شود.

این سخنرانی معاون رهبر طالبان و مسوول دفتر این گروه در قطر در افغانستان واکنش بر انگیز شده است.

حاجی دین محمد،  معاون شورای عالی مصالحه ملی گفت:«از پیش بودند، اما حالا اقرار کردند و تا حالا روند همین طور است و از همین خاطر است که نقش پاکستان هم مهم شده است.»

با این همه منابع نزدیک به طالبان می گویند، هیات طالبان که از قطر به پاکستان رفته است با فرمانده هان جنگی این گروه در باره چگونگی کاهش خشونت‌ها رایزنی کرده‌است.

به باور منابع نزدیک به طالبان، هیات مذاکره کننده طالبان با فرمانده‌هان جنگی این گروه در حالی به رای زنی ها می پردازد که پیش از این وزیر امور داخله بربنیاد اطلاعات استخباراتی گفته است که  شورای پشاور به طالبان دستورداده است تا حمله های شان را درشهرهای افغانستان افزایش دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала