میلر: آمریکا در راستای مبارزه با تروریزم در کنار کابل می‌ماند

© @https://twitter.com/ARG_AFGمیلر: آمریکا در راستای مبارزه با تروریزم در کنار کابل می‌ماند
میلر: آمریکا در راستای مبارزه با تروریزم در کنار کابل می‌ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع آمریکا می گوید، ایالات متحده در کنار حکومت و مردم افغانستان در راستای مبارزه بر ضد تروریزم باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، کریستوفر میلر سرپرست وزیر دفاع ایالات متحده امریکا که روز گذشته (سه شنبه2جدی) به کابل آمده بود، در دیدار با رئیس جمهور غنی، بر تحکیم روابط استراتیژیک میان افغانستان و آمریکا تاکید ورزید و گفته است که کشور اش ازبهر مبارزه مشترک علیه شبکه های تروریستی در کنار افغانستان می ماند.

سرپرست وزیر دفاع آمریکا می گوید، ایالات متحدۀ تعهد دوامدار به افغانستان؛ بویژه در قسمت حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی این کشور دارد. در اعلامیه ارگ آمده است که  میلر همچنان از افزایش میزان خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی نموده و هردو جانب بر تامین آتش بس دایمی تاکید نموده اند.

دیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت دفاع امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت دفاع امریکا 

ازسوی هم رئیس جمهور غنی بدین باور است که روابط میان کابل و واشنگتن پایدار بوده و این روابط استوار بر کمیت نه؛ بلکه بر کیفیت می باشد و همیشه مستحکم باقی خواهد ماند. به باور رئیس جمهور، روابط میان افغانستان و امریکا در راستای مبارزه مشترک با تروریزم یک ضرورت جدی بوده و نقش ایالات متحده آمریکا در این باره ارزشمند می باشد. آقای غنی با اشاره به مذاکرات جاری صلح در افغانستان گفت که دولت وی بخاطر تامین صلح گام های عملی برداشته و طالبان نیز باید حسن نیت خویش را در این زمینه نشان بدهند.

کریستوفر میلر سرپرست وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا درحالی به افغانستان سفر می کند که بر بنیاد تصمیم دونالدترمپ رئیس جمهور کنونی ایالات متحده تا چند روزی دیگر شمار سربازان آمریکایی در افغانستان بگونه چشمگیر کاهش می یابد. تاهنوز مشخص نشده است که کریستوفر میلر چه تضمینی برای حکومت افغانستان نسبت به این اقدام شان داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала