روز خونین کابل؛ 33 کشته 130 زخمی در یک ماه اخیر

© Sputnik/kabulصبح کابل بادو انفجار پی‌هم آغاز شد
صبح کابل بادو انفجار پی‌هم آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهر کابل طی یک ماه گذشته هر روز پی‌هم گواه حملات تروریستی و انفجارهای بوده است که در آن صد ها تن کشته و زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ساکنان پایتخت در  روزهای اخیر صبح‌شان را با صدای انفجار آغاز می‌کنند. بر‌اساس آمارها، در جریان یک ماه گذشته بیش از 33 تن در نتیجه انفجارها در پایتخت کشته و 130 تن دیگر زخمی شده‌اند.

این آمار در نتیجه بیش از ده ها انفجار و دو حمله راکتی در پایتخت ثبت شده است. این در حالی است که پولیس توانسته در جریان یک ماه اخیر نزدیک به 15 ماین جاسازی ‌شده را خنثا کند. در این مدت هم‌چنان هشت نفر به جرم دست داشتن در حملات تروریستی بازداشت و دو تن کشته شده‌اند. بدین ترتیب در جریان یک ماه گذشته هر روز حداوسط یک تن در نتیجه انفجارها کشته شده و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

 افغانستان دومین کشور مرگ ‌بار برای خبرنگاران  - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان دومین کشور مرگ ‌بار برای خبرنگاران

گفتنی است شهر کابل امروز(3جدی) نیز برای چهارمین روز پی‌هم گواه انفجار بوده است. در انفجار صبح امروز در شهر، یک منسوب پولیس کشته و دو پولیس دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان (فیفا)  نیز صبح امروز (سوم جدی)هدف تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرار گرفته است.

این حملات به گروه‌های طالبان، حقانی و داعش نسبت داده شده است. وزارت امور داخله می‌گوید که دلیل افزایش این انفجارها، تغییرات در روش جنگی طالبان است. معاونت اول ریاست جمهوری نیز تصریح می‌کند که گروه طالبان اکنون با تشکیل هسته‌های کوچک، حملاتش را در شهر کابل سازمان‌دهی می‌کند. این در حالی است که طالبان پیش‌تر دست داشتن‌شان در برخی از حملات خونین پایتخت را رد کرده‌اند.

که با وجود اجرایی ‌شدن طرح میثاق امنیتی، برگزاری نشست شش‌ونیم صبح و تغییر فرمان‌دهی پولیس کابل، مردم هم‌چنان از ناامنی در شهر کابل شکایت دارند و می‌گویند که شمار انفجار ماین چسبکی افزایش یافته است. این در حالی است که کابل پس از آغاز کار نشست 6:30 صبح، دو بار شاهد راکت‌پراگنی بود که در نتیجه آن بیش از 10 تن کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала