خانواده سیاوش به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد

© sputnik/TA خانواده سیاوش به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد
 خانواده سیاوش به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پدر یما سیاوش به آدرس شورای امنیت سازمان ملل متحد و دفتر نماینده‌گی سیاسی این سازمان در کابل شکایت‌نامه‌ نوشت و خواهان حمایت برای پی‌گیری از قتل فرزندش شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، محمدداوود سیاوش پدر یما سیاوش  این بار شکایت‌نامه‌ای را به آدرس شورای امنیت سازمان ملل متحد و دفتر نماینده‌ گی سیاسی این سازمان در کابل نوشته است و خواهان حمایت برای پی‌گیری قتل فرزندش شده است.

این شکایت‌نامه زیر عنوان «استغاثه حق‌العبدی محمدداوود سیاووش پدر یما سیاووش» در ارمغان ملی نشر شده و از عدم توجه حکومت به پرونده یما سیاوش شکایت شده است.

 در بخشی از این شکایت‌نامه، محمدداوود می‌نویسد که فرزندش یما سیاوش مشاور بانک مرکزی، در یک توطئه مرموز با انفجار در موتر دولتی طوری کشته شد که پارچه‌های گوشت بدنش را خود از زمین جمع کرد، اما اکنون این استغاثه را با «فریاد و اشک» از بیداد دولت افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌نگارد.

محمدداوود پیش از این نیز در شکایت‌نامه‌ی دیگری به حکومت یک ماه مهلت داده بود تا عاملان قتل یما سیاووش را مشخص کند؛ در غیر آن از نظر خانواده او، حکومت قاتل است.

در شکایت‌نامه تازه محمدداوود، گفته شده است که حکومت این ضرب‌الاجل را جدی نگرفته است.

محمدداوود گفته است که بانک مرکزی و حکومت به رسانه‌ها و مجلس نماینده‌گان پاسخ نداده و همکاری نکرده است و هم‌چنان امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری انتظار خانواده سیاوش را برای پی‌گیری حادثه، با «نیشخند هیاهوی» رسانه‌ای خوانده است.

پدر یما سیاوش دلایلی را نیز برای این‌که مسوولیت بر دوش بانک است، نیز برشمرده است.

شریک ساختن محتویات پرونده‌ی قتل یما سیاوش با رسانه‌ها - اسپوتنیک افغانستان
شریک ساختن محتویات پرونده‌ی قتل یما سیاوش با رسانه‌ها

حمدداوود سیاوش گفته است که یما سیاوش به خواست مکرر رییس بانک مرکزی در این سمت تعیین شده بود، اما خون‌سردی نسبت به پرونده قتل او، این گمان را تقویت می‌کند که استخدام او شاید دامی برای کشتن یما سیاوش بوده باشد.

پدر یما سیاوش هم‌چنان عدم پی‌گیری رییس جمهور غنی در مورد قضیه یما سیاوش را سوال‌برانگیز خوانده است.

محمدداوود سیاوش در پایان تأکید کرده است که رییس جمهور غنی، اجمل احمدی، سرپرست بانک مرکزی و حکومت به دلایلی که هنوز روشن نیست، نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند پرونده قتل یما سیاوش را پی‌گیری کنند.

او گفته است، اگر اصرار کند که دولت و کسانی که در شناسایی قاتلان یما سیاوش غفلت کرده و یا قاتلان را کتمان کرده‌اند، خود قاتل هستند، در این صورت احتمال دارد که جان خود و خانواده‌اش به خطر بیافتد.

در فرجام پدر یماس سیاوش از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که شرایط مصون و بی‌خطر را برای خانواده او فراهم کند تا به جرأت در دادگاه‌های معتبر بین‌المللی علیه قاتل، حامل قتل و حامی عامل قتل اقامه دعوا کند.

یما سیاوش در هفدهم عقرب ناحیه نهم شهر کابل دو همکار خود در انفجاری کشته شد. حکومت تاکنون نتوانسته تحقیقات نهادهای مربوط در این باره را منتشر کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала