هشدار کرزی: خروج شتاب‌زده نیروهای آمریکایی منجر به هرج و مرج می‌شود

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سابق افغانستان ضمن مخالفت با خروج غیرمسئولانه نظامیان خارجی از افغانستان تاکید کرد که ما و طالبان درک کنیم که باید برای حفاظت از این کشور همکاری کنیم.

حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان در صحبت های با اشاره به توافق آمریکا با طالبان برای خروج همه نیروهای خارجی از این کشور تا ماه می سال 2021 هشدار داد: خروج شتاب‌زده نیروها بدون دستیابی به صلح، بدون گفت‌وگوهایی که منجر به صلح شود، به هرج و مرج منجر می‌شود.

حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
کرزی خطاب به بایدن: امید در قبال افغانستان راهبرد مشخص‌تر داشته باشید

کرزی گفت: ما می‌خواهیم آمریکا روند صلحی را که آغاز کرده است تکمیل کند تا این روند به نتیجه برسد، ما خواستار ثبات در افغانستان هستیم.

رئیس جمهور سابق افغانستان افزود: «به عنوان فرزندان این خاک، هم ما و هم طالبان باید این موضوع را درک کنیم که با یکدیگر زندگی کرده و برای حفاظت از کشورمان همکاری کنیم؛ این مشکل نیست، این اقدام آسان خواهد بود اگر خود را از کنترل دیگران آزاد سازیم».

پیش از این «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفته بود که ترک زودهنگام نیروها می‌تواند تاثیرات منفی بر روند صلح بگذارد.

وی همچنین تصریح کرده بود که دولت افغانستان نقشی درباره ادامه حضور و یا خروج نیروهای آمریکایی در این کشور ندارد و واشنگتن مطابق به شرایط خویش درباره ادامه حضور و یا خروج از این کشور تصمیم می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала