مرتضوی: طالبان می‌خواهند صدای جمهوریت را خاموش کند

© Photo / کسرامرتضوی: دولت افغانستان از بن‌بست‌های انتخاباتی عبور کرد
مرتضوی: دولت افغانستان از بن‌بست‌های انتخاباتی عبور کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور رئیس جمهوری افغانستان می‌گویداکنون ماهیت جنگ تغییر کرده، اما طالبان می‌خواهند صدای جمهوریت را خاموش کنند.

به گزارش اسپوتنیک، شاه‌حسین مرتضوی مشاور رئیس جمهوری افغانستان چهارشنبه 23 دسامبر در واکنش به ترور یوسف رشید رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان(فیفا) توییتی نوشت، هم‌زمان با گفت‌وگوهای صلح ماهیت جنگ تغییر کرده است و طالبان می‌خواهند با این رفتار صدای جمهوریت را خاموش کند.

مرتضوی نوشت: «هم‌زمان با گفت‌وگوهای صلح ماهیت جنگ تغییر کرده است. اکنون طالبان به صورت هدفمند و منظم افراد و نهادهای را نشانه گرفته اند که صدای شان برای دفاع از ارزش‌های جمهوریت و دموکراسی بلند است».

مرتضوی اضافه کرد: «طالبان می‌خواهند با این رفتار آواز جمهوریت را خاموش کنند. هدف قرار دادن وکلای پارلمان، خبرنگاران، فعالان نهادهای انتخاباتی، حقوق زنان، حقوق بشر و... همگی در همین راستا صورت گرفته است».

مرتضوی: دولت افغانستان از بن‌بست‌های انتخاباتی عبور کرد - اسپوتنیک افغانستان
مرتضوی: بانوی اول هزار مرتبه نسبت به حبیب پدرام وطن دوست تر است

او علاوه کرد: «طالبان می‌خواهند جامعه تک صدایی حاکم باشد. طالبان از جامعه چند صدایی هراس دارند. به همین دلیل با موج ترورها می‌خواهند همه را مجبور به سکوت کنند».

 مقام‌های افغانستان تایید کردند که یوسف رشید رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان(فیفا) بامداد چهارشنبه 23 دسامبر 2020 در نتیجه حمله افراد مسلح ناشناس در شهر کابل کشته شد.

یوسف رشید به عنوان رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) و فعال جامعه مدنی فعالیت می‌کرد.

تا کنون کدام فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شایان ذکر است که در این روزها میزان ناامنی، انفجار و خشونت در افغانستان به خصوص در شهر کابل افزایش یافته است که دیروز سه‌شنبه در نتیجه یک حمله انفجاری در کابل پنج نفر کشته شدند و دو نفر دیگر زخم برداشتند.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری افغانستان نیز اخیراً اعلام کرده بود که میزان ناامنی بالای فعالان مدنی در این کشور افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала