اصولی: از معاش رئیس جمهور، وزرا و وکیلان کم شود به معاش معلم و سرباز اضافه گردد

© Photo / KNO / KNOاصولی: از معاش رئیس جمهور، وزرا و وکیلان کم شود به معاش معلم و سرباز اضافه گردد
اصولی: از معاش رئیس جمهور، وزرا و وکیلان کم شود به معاش معلم و سرباز اضافه گردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده مردم در مجلس نمایندگان خواسته است تا معاش مقامات بلندپایه دولتی کم شود و به معاش مامور، معلم و سرباز اضافه شود.

به گزارش اسپوتنیک، کمال ناصر اصولی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان، گفته است که به پیشنهاد برخی از نمایندگان که خواهان کاهش معاشات مقامات بلندپایه دولتی شده اند استقبال می‌کند.
آقای اصولی نوشته است: "به پیشنهاد بعضی از وکیلان لبیک می‌گویم، معاشات رئیس جمهور، وزار، وکیلان، والیان، معینان و مشاوران کم شود و به معاش معلمان و سربازان اضافه شود."
عضو مجلس نمایندگان نیز افزوده است که رئیس جمهور افغانستان، قانون تصویب شده کارمندان را دوباره برای تصویب به پارلمان بفرستد.


این درحالیست که چندی پیش یافته‌های اطلاعات روز در گزارش خود اعلام کرده بود که صدها میلیون افغانی از کد 91 پالیسی به اهداف خریداری و کرایه خانه، موتر زره، آپارتمان، بهای تکت پرواز، هزینه‌ی تداوی افراد، تأمین «معیشت و تسهیلات» خانواده‌ها، مصارف جانبی سفر مقامات و افراد، معاش امتیازی، معاش بست‌های اضافی، خرج دسترخوان، هزینه‌ی مراسم‌های حزبی، کمک‌های نقدی و تشویقی به گروه‌هایی از افراد، مقامات دولتی و اشخاص بیرون از دولت پرداخت شده است.
همچنان یافته‌ها نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از بودجه‌ی کد 91 پالیسی در سال مالی 98 به اهداف مبهم و غیرمشخص دیگر که از آن گاهی به‌عنوان «مصارف مستوره» یاد شده است، مصرف شده است. بخشی از بودجه‌ی این کد برای اعمار مساجد، مصارف لویه جرگه‌ی مشورتی صلح، جشن استقلال، مصارف «اپراتیفی» ریاست امنیت ملی، مصارف هیأت‌های حل منازعات قومی و دیگر برنامه‌ها به مصرف رسیده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала